A februári kampányom megélések és tanulságok

Picture of Szikora Emese

Szikora Emese

A februári kampányom megélések és tanulságok

Hogy sikerült a februári kampányom, megélések és tanulságok.

Olvasd el, hasznos lesz számodra is, hogy te ne kövesd el azokat a hibákat, amiket én még elkövettem és hogy tanulj a bevált gyakorlatokból, valamin azért is, hogy megértsd, milyen szemlélettel érdemes az ügyfélszerzésben gondolkodni.

 

Mi is volt a kampány témája, célja?

Február hónapban 4 héten keresztül egy ingyenes, az ügyfélszerzés alapvető témáit bemutató minitréninget tartottam, amely keretében minden héten volt egy élő adás, majd tanító, kérdező, tudatosító posztok. 

A minitréningre fel lehetett iratkozni, erre indítottam egy hirdetést is, illetve magát a tréninget a meglévő Facebook csoportomban csináltam, ahová a feliratkozókat is meghívtam.

A minitréninggel a fő célom az volt, hogy a március elején induló csoportos mentorprogramomba résztvevőket invitálják meg.

Az ügyfélszerző folyamat úgy nézett ki, hogy az érdeklődők feliratkoztak az ingyenes minitréningre, végignézték a videókat és a minitréning közben és után mutattam be a csoportos programot élő adásban, majd posztokban, emailekben, amelyekben végig egy 20 perces ingyenes beszélgetésre invitáltam az érdeklődőket, ahol megnéztük, hogy neki éppen most milyen problémái vannak a vállalkozásában és azon ez a csoportos mentorprogram hogyan tud neki segíteni. A folyamat sikeres lett, a csoportos program el is indult, még folyamatban van, szuperül működik és jó a csapat. ????

Egy fontos tanulságot már itt levontam. A kampány zárás és a csoportos program indulása között kicsit több időnek kell eltelnie, mivel én szerdán zártam a kampányt és pénteken indult a program, de a legtöbben kedden és szerdán jelentkeztek. így az utolsó napokban kellett nagyon sok beszélgetést lefolytatnom és nehéz volt utána összehozni, hogy másnap már el tudjunk indulni a programmal.

 

A kampánynak volt egy másik része is. 

 

Ennek célja az volt, hogy a mini tréning felvételeit egy úgynevezett down-sell kampány keretében a program indulása utáni pár napban meg lehetett vásárolni. 

Ezt is sikeresnek mondhatom a feliratkozók arányában! De számomra itt is egy tanulság volt, hogy talán a csoportos program egy hetes kampánya és utána még egy pár napos minitréning felvétel kampány már nagyon hosszú volt több embernek, úgy is mondják, hogy már kiégett a lista/ csoport a sok kampányban.

Többen le is iratkoztak, bár ezek száma nem volt vészes. Másrészt, ha már rögtön a minitréning elején vagy akár közben bedobom a felvétel vásárlási lehetőségét, akkor sokkal többen vásároltak volna.

Nagyon elégedett vagyok az egésszel, hiszen ez a minitréning egyben egy jövőbeli evergreen belépő szintű videótanfolyam is lesz, amelyet a közeljövőben fogok elkezdeni hirdetni. 

 

Összeségében sokat dolgoztam februárban, viszont bevételben, ügyfél számban sikeresként zárom a kampányt.

 

További tanulságok önmagamra nézve is

 

Ami még nagyon érdekes volt és ez szintén tanulság lehet számotokra is, hogy ugyan az én konstrukcióban az ingyenes minitréning után a csoportos mentorprogramot terveztem, mégis több – egész pontosan öt –ügyfél egyéni folyamatba szeretett volna jönni és el is kezdtünk dolgozni. Ennek nagyon örülök, imádom az egyéni folyamatokat, de így március hónap alapján be kell látnom, hogy a meglévő céges ügyfeleim mellett és a csoportos mentorprogram mellett 4 új egyéni ügyfél már nagyon nehezen tudtam belepasszírozni a naptáramba. Elkövettem azt a hibát, amiről az egyik az egyik videókurzusom egy teljes leckéjét szenteltem, hogy mikor tudjuk, mennyi bevételre van szükségünk, kiszámoljuk, hogy ezt hány ügyféllel, milyen árú szolgáltatásokból tudjuk összeállítani, akkor nagyon fontos, hogy leellenőrizzük, hogy van-e erre kapacitásunk. 

Én amikor ezt az 4 új ügyfelet a csoportos program és a meglévő munkáim mellé bevállaltam, akkor elmulasztottam ezt a kapacitás ellenőrzést. Így fordult elő, hogy az elmúlt hetekben 12 – 15 egyéni, illetve csoportos coaching, konzultációs órát csináltam végig egy hét alatt. 

Ez bár lehet, hogy nem tűnik soknak, de hallottam egy hivatalos számot, hogy körülbelül 16 ügyfél óra a maximum, amit a segítő szakmában egy hét alatt nyugodtan meg lehet csinálni. Mert bármilyen szolgáltatás is csinálsz, egyrészt a mentálisan, fejben leterhelő, másrészt a felkészülés, az utómunka, az anyagok küldése, adminisztrációja is idő, harmadrészt pedig emellett a marketing és értékesítési tevékenységet sem szabad leállítani. 

Én már ismerem magam, hogy nálam ez a heti ügyfél óraszám inkább 12-13, ha a fölé megyek, akkor már nagyon elfáradok, nehezen tudom követni, hogy melyik ügyféllel miben maradtam, hiába írtam föl, a feladatok követése is sokszor nehéz. Plusz az időpontok egyeztetése is bonyolult, és mellette mindig a kommunikációs feladatok szorulnak háttérbe, mint ahogy láthattátok, hogy az elmúlt hetekben nem nagyon készültek új posztok itt az oldalon. Tanulság ha a meglévő munkáim mellett csoportos programot is elindítok, akkor mellette 2, maximum 3 egyéni ügyféllel tudok dolgozni. Ennek megfelelő fogom is ezt a jövőben kommunikálni és és jelentkezések esetén is így fogjuk tudni ütemezni a közös munkát.

Egy ilyen húzósabb kampányidőszak után, már szintén megtanultam, ez talán nektek is szintén hasznos, hogy kell egy kicsit lazább időszakot csinálni, egy kicsit fel kell töltened a lemerült akkumulátorokat, más dolgokat csinálni. 

Akár olyan háttérbeli feladatokat, amelyek nem igényelnek akkora agymunkát, vagy épp egy kicsit másfajta kreativitást. pl. blogbejegyzések seo-zása, rendbetétele, a weboldalon kisebb átalakítások, vagy egyszerűen csak kivenni egy fél nap pihenést, beülni egy kád vízbe, elmenni wellnessezni, kirándulni. Ezt a múlt héten tudtam először megcsinálni, ami már nagyon hiányzol és most hogy március végével kifutnak az egyéni ügyfelek, illetve április elején a csoportos program is, mind a bevételeim, mind a marketing értékesítési feladataimat is úgy ütemezem, hogy legyen egy kicsit lazább az április.

Ha van kedved oszd meg hogy ebből a cégből számodra mi volt hasznos illetve miről olvasnál még.

Picture of Szikora Emese

Szikora Emese

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek