avagy nincs vállalkozás értékesítés nélkül
Folytatom a vállalkozási területek bemutatását, vele együtt pedig a saját vállalkozóknak szóló szolgáltatás csomagom felépítésének lépésről lépésre bemutatását!
Előző bejegyzésekben megmutattam az ötletek tisztázását, a stratégiát, a jogi kereteket, majd a tervezést.
Ma az értékesítés, marketing a téma.
Erről már biztos rengeteget olvastál, tanultál, hiszen ez a legfontosabb, enélkül nincs bevétel, ügyfél, nyereséges vállalkozás. Anélkül pedig nem tudsz megélni a vállalkozásodból.
Hiszen ez az a terület, ahol meghatározod, kinek és mit adsz el, szolgáltatsz, hogyan éred el a vevőidet, hol és hogyan értékesítesz.
Mit is jelent értékesíteni?
Első lépésként el kell döntened, kinek szólnak a te termékeid, szolgáltatásaid.
Ezt az ötlettől majd a stratégiából kiindulva tedd meg és itt tartsd szem előtt hova akarsz eljutni, mi a fő célod, vágyad. A célcsoport meghatározás fontos, de nemcsak azért, hogy tudd kik ők, hanem azért, hogyan kommunikálj nekik. Elárulom ez a legnehezebb, hogy az ő nyelvükön szólj.
Ha ezt már tudod, akkor hasonlóan fontos, mit is adsz el, amire van kereslete a célpiacodnak és amit te szívesen meg is csinálsz és meg is tudsz!
Végül pedig hol éred el azokat, akiknek szánod, hol találod meg őket, itt a facebook-on, instán, linkedin-en, vagy inkább személyesen?
Ha ezt megtervezed, már csak végre kell majd hantanod😊
Hogy adok el én?
Ahogy az előbb írtam, fontos ezen a területen a célcsoport, termékek, szolgáltatások és értékesítési csatornák meghatározása.
Én most itt arról mesélek, az én vállalkozási csomagomban ezt hogy terveztem ezeket meg.
Először is pontosan meghatároztam, hogy kikkel szeretnék dolgozni:
A vállalkozást teljesen most kezdő vállalkozókkal, akik már eldöntötték, hogy azok lesznek, de még talán nem indultak el, vagy éppen csak és még előttük áll az építkezés.
Valamint azokkal, akik már régebb óta vállalkozók, de nem úgy fejlődik a vállalkozásuk, ahogy szeretnék, irányt váltanak, vagy a meglévő portfólióval szeretnék az alapoktól újra szervezni a működésüket.
Ennél még pontosabban is meg lehet ezt határozni, de én most még nem szűkítettem le jobban.
A termékeknél pedig ingyenes anyagokat, ebook-ot, konzultációt, sablonokat, mentor folyamatokat határoztam meg.
Csatornáknak a facebook oldalt és csoportot, a weboldalam, a linkedin oldalt és a személyes kapcsolatépítést.
Így röviden és tömören, ennél persze sokkal bővebben van leírva nekem is…
Te hogy állsz ezzel a vállalkozásodnál, rendbe vannak az alapok?