Hogy sikerült a kampányom? – személyes értékelés

Picture of Emese

Emese

Money mindset ebook kampány önreflexió

Hogy sikerült a Legyél jóban a pénzzel ebook kampányom, milyennek értékelem, elégedett vagyok-e, és végül, mit tanultam belőle a következő kampányra?

Már ismeritek a hónap értékelésekről szóló blog bejegyzést, de még nem mutattam meg azt, amikor egy kampányról, írok magamnak önreflexiót.

Ebben a bejegyzésben azt mutatom meg, hogy önértékeltem magamat és a kampányt.

Ez egy picikét más lesz, mint a hónap értékelések, mert itt nagyobb hangsúlyt kapnak a számok, eredmények, a feladatok, hatékonyság és persze mellette megnézem azt is, én hogy éltem meg.

A kampány eredményei számokban

A feladatokra (előkészítés, tervezés, kommunikációs anyagok, weboldal, hírlevelek, élő adások, posztolás, válaszok, megrendelések figyelése, javítások, ellenőzések) fordított idő kb. 28 óra volt (ebben nincs benne az ebook megírása, javítása, módosításai).

Ez nettó óra, tehát amennyit a gép előtt ültem, gondolkoztam, írtam, szerkesztettem.

Ez kb. egy heti munka (8 órás munkarendben sem dolgozik nettó 40 órát az ember inkább 30-at, WC, kávé, stb…)

Nézzük a kökemény pénzügyeket is mellé!

A kampányra kb. 6000 Ft-nyi hirdetést költöttem, a sztenderd SW-ek előfizetési árát most nem számolom, hiszen azok eloszlanak más szolgáltatásaim között is.

Mivel ebook, ezért szerkesztési, nyomdai, szállítási költségem nem volt.

Az elért emberek száma:

Az elég jó vállalkozó csoprotban van 260 fő, ebből aktív, kb. 100-150, tehát az ebook posztokat is kb. ennyien látták.

A pénzes kihívás csoportban van 80 fő, de ott már csak kb. 40 aktív, így azokat a posztokat kb. 40-en látták.

Az élő adás eseményére 80-an érdeklődtek, ott ismentek posztok, illetve magát az élő adást szeptember 22-ig, kb. 150-en nézték meg (de nem tudom, hogy végig-e).

A hírlevél listámon pedig kb. 200 ember kapta meg a kampány leveleit és átlagosan 30% nyitja meg azokat, tehát kb. ott is 60 oldal követte a kampányt.

Elértem még pár embert más csoportokba, partnereim megosztották saját csoportjaikban, de erről nincs visszajelzésem, hogy mennyi, így nem számolom.

Hirdetésből megnézték a könyv oldalát kb. 60-an (3300 elért személyből), de sajnos azt nem tudom, belőlük lett-e vásárló?

Ezeken az ún. konverziós arányokon biztosan lehetne javítani, ez majd egy következő lépcsőfok lesz, hogy hirdetési és más marketing szakemberrel egyeztessek😊

És végül a bevételem a könyvből nagyságrendileg 50 eft lett, amivel teljesen elégedett vagyok a fenti számok tükrében és azért, mert ez csak az első kampány volt, még sok másféle fog jönni, amivel ezt az összeget meg fogom sokszorozni, miközben az ebook-ot már nem kell megírnom!

Amit még megnéztem, hogy mely főbb feladat típusokra fordítottam a legtöbbet:

tervezés, követés, admin: kb 2,2 óra

élő adás: 3 óra

hírlevelek: 6,5 óra

posztok: 5,5 óra

technikai háttér: 4,5 óra

(weboldal, megrendelés, automatizmusok, számlázás, stb)

Látszik, hogy maga a kommunikáció megírása, beszerkesztése, ütemezése, küldése, hozzá képek persze tette ki a feladatok felét (kb. 12 óra), míg a tervezés, technikai háttér „csak” 7-8 órát használt fel…

A tervezésre írt 2,2 óra lehet, hogy több volt a valóságban, mert sok minden fejben alakult ki, ez már csak a leírása volt😊

Mi ebből a konklúzió, ami számotokra is hasznos lehet?

Hogy, ha egy kampányt tervezel, akkor kb. a fele maga a kommunikáció végrehajtása (benne a tervezés, írás, publikálás) és a többi az előkészítés, technika, adminisztráció.

Viszont még ehhez hozzá kell számolnod a kampány lényegének, tehát a szakmai tartalomnak az elkészítését, legyen az ebook, termék, vagy szolgáltatási csomag, program. Ennek összeállítása, tervezése, árazása, szövegezése is sok-sok idő! Ebből a fentiekben nálam csak az ebook weboldalának megszövegezése van benne félig, mert bevallom, a júniusi workshop oldalát hasznosítottam újra😊

Mit nyertem még számok mentén a kampányból?

Pár új embert a csoportokban, néhányan letöltötték az ingyenes anyagaimat is, a hirdetés alapján több oldal követőm lett – közösség építés.

Más csoportokban is kezdenek beazonosítani a pénz témával, megismerik a nevem – személyes márka építés.

Elég jó volt ez nekem?

Elért célok, mi ment jól?

A téma továbbra is szuper, nagy az érdeklődés, sok mindent ki lehet és kell még hozni belőle!

Kiszámoltam, hogy a követő táborom alapján kb hány darabot tudok eladni, nagyon izgultam, hogy az meglegyen és nagy siker, hogy több, mint a dupláját értem el. Ezek még nem óriási számok, de nekem szívmelengető.

Nagyon tudatosan végig csináltam a kampányt a tanult marketing séma és ütemezés szerint és a kampány hetében az előre megbeszélt személyes coaching és konzultációk mellett tényleg nem vállaltam mást és ez nagyon hasznos is volt, mert fejben tényleg ott kellett  lenni, hogy mit mikor hova írjak, mire figyeljek, minek mikorra kell kész lenni!

Ezért is volt jó, hogy ezt előre megterveztem, és amit tudtam, azt az előző héten meg is írtam!

Egyetlen dolgot nem teljesítettem magam felé, az ebook-ot ugyan elkészítettem a kampány előtt már pár héttel, de a visszajelzések alapján javítást, módosítást, plusz bónusz, ajándékot még az utolsó héten fejeztem be! Így egyrészt izgultam, hogy kész legyek, másrészt nagyon elfáradtam a kampány elejére is már, pedig ott kell igazán a lelkesedés és kitartás!

Az élő adás szerintem jól sikerült, jó alapján lesz a tervezett webinárnak, a posztok, email-ek témái is jók lettek, azokat is fel tudom használni! Sőt tudtam rá figyelni, milyen típusú posztokra érkezik több és jobb reakció, így olyan stílusúvá tudtam alakítani a hátralévőket is, sőt a felmerült kérdések alapján, újat is írtam! Ez nagy lépés nekem, mert erre eddig nem tudtam rendesen figyelni.

Mi volt nehéz, nem ment?

Hiába a sok elő munka, így is nagyon elfáradtam, először, mire a kampány kezdetéhez értem (ebook írás, javítás, tervezés, előkészület), majd a kamoány első hetének végére. Utóbbinál inkább fejben, mert azért minden nap írni a posztokat, hírleveleket, időzíteni, posztolni, figyelni a reakciókat, várni a rendeléseket, figyelni, hogy megkapják-e, elég monoton, fókuszálást igényel, nem annyira kreatív, én pedig szeretek csapongani, kreatív, új dolgokat kitalálni!

Összességében milyen volt

Őszintén, az első olyan online kampányom, amit sikeresnek mondok. És ez nem a semmi nem elég jó kategória, hanem tényleg az első olyan kampányom, ahol szemmel látható bevételre tettem szert onlone termékből (szolgáltatásokból, egyéni ügyfelekből persze több bevételt is kaptam már folyamatosan is, de online termékből eddig ez a legnagyobb)!

Legközelebb ugyanígy csinálom

A tervezést, ütemezést, határidőket, a kommunikáció nagy részét, a partnerek felkérését.

A hírleveleket, posztokat a már megírtakat használhatom is (TIPP).

Azt, hogy előtte (akár nem közvetlenül) a csoportban, kihívásban felmérem a témát, személyes konzultációkon is dolgozunk vele, így használhatom az ebook-ban és a kommunikációban is a példákat!

Legközelebb mást, máshogy csinálom

Nem véletlenül csinálnak évente max 2,3-szor nagyobb kampányt, a követők, ügyfelek miatt is, hogy ne unják meg, de még ha van az ember mögött csapat, akkor is hihetetlenül nagy munka, a tervezés, szervezés, odafigyelés. Máshogy ezzel kapcsolatban azt csinálom legközelebb, hogy jóval előbb betervezem az éves 2, max 3 kampányomat azzal együtt, hogy mit adok el benne és azt már jóval előbb elkezdtem tervezni, felmérni, kialakítani, bevezetni…

Az ebook esetében azt csináltam kevésbé jól, hogy a kihívás után közvetlenül kellett volna ajánlanom, nem 3 hónappal később. így a kihívásban részt vevők, de a workshop-ra nem eljövők közül biztos, hogy sokan, akár 50% megvásárolta volna. Csakhogy, én a kihívás után döntöttem csak el, hogy készítek belőle kiadványt (ami egyébként igény is volt), és a nyár miatt is, arra sokkal több idő kellett, mint gondoltam!

De sebaj, a jövő évi termékeket, kampányokat már ezen tudás birtokában tervezem!

És persze visszatérő tervem: valamilyen tevékenységeket most már tényleg kiszervezek: pl. a hirdetés kezelést, mert azt tuti lehetne ésszerűbben csinálni, de a megírt hírlevelek, posztok beillesztését, kiküldését, ütemezését is szívesen lepasszolnám, mert iszonyatosan sok idő (igaz, közben is változtattam a szövegen…) (TIPP).

Mit tanultam magamról

Sokrétű vagyok, terhelhető, de nem végtelenül, a feljebb lépéshez be kell hívnom segítséget (lásd előző bekezdés). A kampány idejében egyébként már dolgoztam egy mentorral, akivel átbeszéltük a terveket és ez nagyon sokat javított a hatékonyságomon, fóuszáláson!

Motiváló vagyok, tudok és szeretek mozogni az online világban (élők), tudok lelkesíteni, inspirálni, szervezni, összefogni – ez nem is annyira a kampány, mint annak időszakában a csoport, ismerősi visszajelzésekből látom, de nagyon jól esett.

Meg kell tanulnom elfogadni a határaimat, észrevenni, ha elfáradtam, letenni, halasztani, kevesebbet tervezni. Ez már sokkal jobban ment, mint a tavaszi kihívásnál, főleg az abból tanultak alapján is, de még van mint javítani (pl. a szakmai és marketing rész most már nem folyt össze, kivéve az ebook javítást, tartottam közben pihenő órákat, de a hétvégét is végig dolgoztam, stb.)

Remélem számodra is hasznos volt végigolvasni ezt az értékelést, a néha személyes visszatekintést. Azt hiszem sok Tipp-et tudsz alkalmazni a saját marketingedben, nemcsak kampányok, posztolás, hanem bármilyen projekt esetében. Hogyan vedd figyelembe az időigényt, a saját működésedet, miben vagy jó, mit tudsz jól és hatékonyan megcsinálni, mit érdemes kiadnod.

Ha a kampány felkészülésben, ötletelésben, tervezésben segítségre van szükséged, keress nyugodtan, egy konzultáció keretében átnézzük a  terveidet.

Picture of Emese

Emese

Szikora Emese business coach vagyok. Célom, hogy vezetőként, vagy munkavállalóként a napi problémák megoldásában, a csapat együttműködésének és a saját gondolkodásmódod fejlesztésében támogassalak. Vállalkozóként abban segítselek hogy felépíts egy jól működő, sikeres, rád szabott vállalkozást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek