Milyennek értékelem, elégedett vagyok-e, és végül, mit tanultam belőle a következő programra?
Már ismeritek a hónap értékelésekről szóló blog bejegyzéseimet, de még nem mutattam meg azt, amikor egy programról, kampányról, vagy akár ügyfélről írok magamnak önreflexiót.
Ebben a bejegyzésben azt mutatom meg, hogy önértékeltem magamat és a programot.
Április a pénzről szólt az Elég jó vállalkozó csoportomban, május elején pedig végigcsináltam egy hetes kihívást is a témában feliratkozással, napi élő adásokkal, munkafüzettel, külön facebook csoportban posztokkal, kommentekre válaszadással.
Nagyon kemény volt mind a felkészülés, mind a bő egy hetes program végig menedzselése, de nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy végig csináltam és hogy lelőjem a poént nagyon megérte. Nem feltétlenül csak pénzben mérve, bár úgy is hozott ügyfeleket, de sok mást is kaptam, nyertem általa. Ezekről írok a cikkben!
Hogy sikerült a kihívás, eredmények számokban
A feladatokra (előkészítés, anyagok, weboldak, hírlevelek, kampány, élő adások, posztolás, válaszok) fordított idő meghaladta a 30 órát csak májusban, amihez még áprilisban a csoport hónappal együtt újabb 30 óra jött.
Tehát egy bő 1,5 hétnyi munkaórát tettem bele összesen. Húú, ez elsőre óriásinak tűnik, ha felszorzom a sztender óradíjammal, hát százezres bevételnek kellett volna jönnie belőle. Elárulom, annyi nem jött, bár azért lett szép bevételem is, de más számokban nagyon is sokat kaptam vissza.
Amit még megnéztem, hogy mely főbb feladat típusokra fordítottam a legtöbbet (ezt májusra, tehát már a kihívás végrehajtására, kis elő, utómunkával együtt).
Nem meglepő módon itt a kihívás futtatása (élők, posztok, kommentek, levelek) vitte el a 45%-át az időnek, de 10%-al a szakmai anyagok (munkafüzet, élő adások tervezése) is jelentős volt, viszont a csoportban a posztolás, kommentek kezelése is 16%-ot vett igénybe. Az email-ekre és a weboldalra fejenként 8%, illetve 9% jutott.
Mi ebből a konklúzió, ami számotokra is hasznos lehet?
Hogy, ha egy programot tervezel, akkor kb. a fele maga a program végrehajtása (persze ez függ annak hosszától is, itt egy 5 naposról beszélünk) és a többi az előkészítés, anyag írás, posztolás, kampány, weboldal, stb. De, utóbbi tételekre is jelentősen számolni kell, sőt pl. a kampány tervezése és előkészítése az ebben igazán nem is szerepel, hiszen annak nagy részét, még áprilisban végeztem el!
Még néhány szám – új feliratkozók, résztvevők
A kihívásra 135 fő iratkozott fel
FB csoportba belépett: 85 fő (63%)
Aktív résztvevő FB csoportban: FB szerint átlagos aktív tag: 88 fő 😊
Aktív kommentelő: 13 főnél 10 fölötti komment
A csoportban számok:
- 49 poszt
- 534 hozzászólás
- 779 reakció
Értékelés, elég jó volt ez nekem?
Elért célok, mi ment jól?
Nagyon jó témát találtam meg, végre nem én találtam ki, hanem megnéztem, hogy mi a fontos a vállalkozóknak, nagy siker volt!
Elég jól előkészítettem a terepet az elég jó vállalkozó csoportban, abból sokat tanultam a pénz blokkokra, sok példát szereztem, és el tudtam különíteni, mit adok a csoportba, mit a kihívásban!
Nagy célom a 450 feliratkozó nem sikerült, de a 135 is jóval több, mint amit valaha elértem egy kampánnyal!
Jól sikerült a partner megosztás, legalább a fele partnerektől érkezett (8-an osztották meg, ráadásul, akit kértem 9-ből 8-an pozitívan reagáltak).
A kihívást sokszor sokféleképpen megosztottam csoportokban is, megtaláltam a hangomat a sales-es posztok terén is.
Végig vittem a tanult ütemezést mind a posztolásban, mind a hírlevelekben, nem is iratkoztak le sokan mind a kihívás előtt, mind utána a WS-re vonatkozóan.
Nagyon tudatosan végig csináltam a feladatokat a külföldi ütemezés szerint (TIPP: valóban kell rá 45 nap, ha mindent meg akarsz csinálni). Egyszerre építettem fel a kihívást szakmailag, a kampányt, a technikai hátteret (weboldal, csoport, hírlevelek, stb), ebből kihoztam, amit ez személyként ki tudtam!
Jól sikerült a kiívás programjának felépítése, jó volt az ív, a témák, az egymás utánisága. Profi lett a munkafüzet, dicsérték!
Nagyon profin végigcsináltam a kihívás élő adásait, végig követtem a webinár ütemezést, minden nap tudtam újdonságot adni minden napirendi ponthoz (pl. jégtörő kérdés, bemutatkozásom).
Az élő adásokat hihetetlenül aktívan és sokan végignézték, aktívan kommentelték a szavakat, válaszokat, házi feladat posztokhoz.
A köztes posztokat is szinten mindent meg tudtam osztani, amit terveztem, folyamatosan jelen voltam a kommentekre válaszoltam, hitelessé és bizalom építően viselkedtem.
Végre személyes kapcsolódást tudtam kialakítani résztvevőkkel utána át tudtam sokukat hívni nagy csoportba, tudtam nekik személyesen messengeren írni, többen reagáltak is. Lett belőle egy személyes coaching folyamat, és később, de a WS is!
Mi volt nehéz, nem ment?
Közben elfáradtam nagyon, először, mire a kihíváshoz értünk, az élő adásokra (egyikre nem is készültem fel teljesen jól), másodszor, amikor a hajrába, a WS kampányhoz értem. Arra nem maradt elég energiám, lelkesedésem.
Tömény volt egyszerre a kihívás szakmai, technikai és marketing előkészítése, és a Workshop szakmai, marketing, technikai előkészítése majdnem ugyanakkor. Van téma (poszt, hírlevél), ami emiatt sérült, már nem volt kedvem, időm, energiám. A Ws szakmai kidolgozása is sérült, így aztán eladni sem mertem annyira nyugodtan…
Az első workshop időpont nem valósult meg (igaz később igen). Tanulság: ne én döntsem el az időpontot, hanem ők jelentkezzenek, szavazzák meg!
Összességében milyen volt?
Nagy siker számomra, számokban sokkal nagyobb volt mind a kihívás, mind az akítvak, mint eddig bármilyen témában. Jó volt a téma választás, elégedett voltam a kampánnyal, még WS nélkül is sikeresnek mondom a sok feliratkozó, új kapcsolódás miatt, de lett ügyfél is és lesz WS is belőle!
Úgy érzem, utána megérdemlem a pihenést!
Amit legközelebb ugyanígy csinálok
Nagy kihívásnál a feladatok naptárját, a tanult ütemezést váznak, és a partnerek felkérését.
A hírleveleket, a már megírtakat használhatom is (TIPP).
Azt, hogy előtte (akár nem közvetlenül) a csoportban felmérem a témát, használom a példákat!
Figyelek a csoportokban a témákra, az alapján választok kihívás témát, tartalmat (TIPP).
Amit legközelebb máshogy csinálok
Évente max 1-2szer csinálok ilyen nagy és profi kihívást, arra viszont hagyok minimum 45 napot, inkább két hónap felkészülést. Ezek végén viszont fontos, hogy komolyabb termék/ szolgáltatás ajánlat legyen.
Csinálok a csoportban/ hírlevélben kisebb heti kihívásokat, csak posztokkal.
Valamilyen tevékenységeket most már tényleg kiszervezek: pl. weboldalt, hirdetés kezelés, csoport válaszokat összeszedni admin feladatát, hírlevelek, posztok beillesztését, kiküldését, ütemezését, csoportba jelentkezők elbírálását… (TIPP).
A kihívás szakmai kidolgozását előbb megcsinálom (még ha közben változtatok is), ne egyszerre menjen a marketing, technikai résszel. Lehetőleg a technikait is a marketing előtt, és az egész előkészítés legyen kész minimum egy héttel a kihívás indulása előtt, hogy az utolsó egy hét már a feliratkoztatás, a kampány futtatása, felkészülés, gyakorlásé legyen.
A vég ajánlat (workshop, tanfolyam) is legyen legalább 75%-osan kész, mire a kihívás elkezdődik, mert közben már nem lesz rá időm. Annak technikai, kampány előkészítése is előzze meg a kihívás kezdését, de a kihívás technikai részei után. Ezt jól be kell ütemezni, csinálok belőle egy projekt tervet…
Ha konkrét időponthoz kötött személyes program, pl. workshop, annak időpontját ne én határozzam meg, hanem szavazzák meg, csak jelentkezzenek és leegyeztetem mindenkivel (ez is kiadható feladat lenne).
Mit tanultam magamról
Ez az értékelés legnehezebb része, de fontos, mert ettől fejlődsz, ez visz előre, úgyhogy ne félj megcsinálni, szembenézni önmagaddal (TIPP).
Sokrétű vagyok, terhelhető, de nem végtelenül, a feljebb lépéshez be kell hívnom segítséget.
Motiváló vagyok, tudok és szeretek mozogni az online világban (élők), tudok lelkesíteni, inspirálni, szervezni, összefogni.
Meg kell tanulnom elfogadni a határaimat, észrevenni, ha elfáradtam, letenni, halasztani, kevesebbet tervezni.
Még mindig jobban koncentrálni a lényegre, a fontosra (pl. WS szakmai), mint arra, ami könnyű, amit szeretek (pl. landing oldal)
Záró gondolatok az értékelésről, vállalkozási tippekkel
Remélem számodra is hasznos volt végigolvasni ezt az értékelést, a néha személyes visszatekintést.
Azt hiszem sok Tipp-et tudsz alkalmazni a saját marketingedben, nemcsak kihívások, de bármilyen ajánlat, kampány, posztolás esetében ugyanúgy, mint ezen feladatok tervezéséhez. Hogyan vedd figyelembe az időigényt, a saját működésedet, miben vagy jó, mit tudsz jól és hatékonyan megcsinálni, mit érdemes kiadnod.
Ha a felkészülésben, ötletelésben, tervezésben segítségre van szükséged, keress nyugodtan, egy konzultáció keretében átnézzük az aktuális terveidet.