Hogyan tudod enyhíteni a szorongásod a minfullness 54321 módszerével?

Legyél túl rajta úgy, hogy megbízol az érzékelésedben.

Amikor a szorongás, vagy idegesség kizökkent minket a lelki békénkből, akkor nehéz jelen lenni a pillanatban.

De van egy jó módszer, ami segít az agyunkat felszabadítani ezen érzések alól és visszatéríteni az itt és most-ba.

Ez a 5-4-3-2-1 módszer egyszerű módja annak, hogy visszaszerezd az irányítást. Több, mint csak visszaszámolás 5-től 1-ig.

Inkább arról szól ez a „trükk”, hogy úgy segít minket vissza a jelenlétbe, hogy abban segít, hogy :

újra megbízzunk az öt érzékszervünkben látás, hallás, érintés, szaglás és ízlelés.

Az első lépésként nézz körül a környezetedben és azonosíts öt dolgot, amit látsz ebben a pillanatban.

Ezután keress négy dolgot, amit hallasz, majd hármat, amit érzel, érzékelsz – ami lehet a lábadtól kezdve, ami a cipődben van a gyűrűig, ami az ujjadon van a levegőig a bőröd körül bármi.

Aztán kétféle szagot, illatot, amit felfedezel, és végül, egy dolgot, amit ízlelsz (akár valami korábbi dolog, ami a nyelveden maradt).

Ezeket a lépéseket meg lehet tenni gyorsan, a hatásfoka ettől ugyanúgy megvan.

A gyakorlat úgy segít eltávolodni az idegességtől, hogy közben a jelenre tereli a figyelmedet, ami körülötted zajlik az idegesség, szorongás tárgyáról.

Vagyis segít megszakítani a az egészségtelen gondolatfolyamot.

A gyakorlat, azaz a trükk a midfullness (tudatos jelenlét) alapja és nemcsak a szorongás, de bármilyen más rossz, negatív érzés, állapot esetén segíthet, mint pl. rossz kedv, depresszió, stressz és egyéb pszichés eredetű betegségek.

Saját megjegyzés:

nyilván nem csodaszer, és először nehéz is végigmenni az 5 lépésen. De érdemes gyakorolni, és hosszú távon nemcsak a pillanatokra tud kizökkenteni a nehéz érzésekből, de hosszabb időre is. Persze a tartós rossz hangulatnak mindig lehetnek mélyebb okai, amit érdemes feltárni és megdolgozni.

Forrás: http://www.independent.co.uk/life-style/anxiety-5-4-3-2-1-mindfulness-activity-trick-how-does-it-work-ease-anxiousness-immediately-a8199296.html

Új Csoportunk

Hogy biztosan értesülj az újdonságokról és ha a többiek eredményei is érdekelnek, gyere a csoportunkba és fejlődjünk együtt!!!

A cikk szerzője: Szikora Emese

2011-ben tanultam először Coachingot, majd 2015-ben hozzá a mediációt, 2016-tól pedig többféle pszichológiai irányzatot is tanulok. Emellett hosszú évek óta járom a spirituális utat, tanultam asztrológiát és különböző gyógyító módszereket.

Célom a Megoldásműhellyel és az Én Utam anyagokkal, hogy mások számára is megmutassam azt az utat, amelyet én már járok és hogy segítségemmel eljussatok egy jobb és nyugodtabb élethez.

A cikk szerzője: Szikora Emese

1 válasz
  1. Tünde
    Tünde says:

    Tanulságos gyakorlatok ,ami napról napra enyhítheti a stresszes életmód viszontagságait!Köszönöm.

    Válasz

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolódó blog bejegyzések: