avagy egy projekt menedzser coachingja
A kliensemmel egy speciális 6 alkalmas coaching folyamatot vittünk végig, mégpedig egy projekt menedzsment coaching-ot.
Hogy ez mi?
Egyszerű, azokat a témákkal, viselkedés és gondolkozásmódokkal dolgozunk, amelyek egy projekt vezető munkája során problémaként, hiányként, fejlődési lehetőségként felmerülnek.
Kliensem is egy projekt menedzser, ráadásul sok céggel, sok partnerrek, sokféle viszonyban dolgozik.
Honna indultunk?
Alapvetően már coaching nélkül is egy problémamegoldó, stratégiai gondolkozású ember, viszont az operatív feladatokban gyengébbnek érezte magát, mint ahogy abban is, hogy nőként a férfias hivatásában milyen eszközökkel és módszerekkel érvényesül most és hogyan lenne jobb.
Problémaként felmerült dominancia, kommunikáció, gondja volt a munka – magánélet egyensúllyal, valamint azzal, hogy nehezen kért segítséget, dolgozott rendszerben.
A coaching során több témával is dolgoztunk. Először megnéztük a vízióját, hogy ha úgy dolgozna, ahogy elvárná magától, az hogy nézne ki. Kikkel dolgozna, hogy élné meg a sikereket, hogyan kapcsolódik ki, mit ér el a munkában, magánéletében.
Mi lett a cél?
Ebből aztán kitűztük a coaching folyamatunk célját: igazi vállalkozóvá válni.
Ehhez pedig leszűkítettük a Mi lett a cél?, amin dolgozunk:
kommunikáció, önbizalom, önmagában higgyen, és persze ami az önbizalomhiány mögött van.
Módszerek, eszközök, témák
Dolgoztunk a kommunikációval, tanult és gyakoroltunk assszertív technikákat, hogyan kérjen, mondjon NEM-et és húzza meg a határait úgy, hogy megérteti, miért rossz ez számára, mit okoz a másik azzal és nem utasít, hanem kéri, hogy máshogy történjenek a dolgok.
Kiderült, hogy ez még a nehéz, kemény embereknél is hatékony! Nagy segítség volt annak megtanulása, hogy ne „csípőből reagáljon”, hanem vegyen egy mély levegőt előbb.
Megnéztük azt is, hogy egy-egy ilyen szituációban milyen érzések és gondolatok suhannak át rajta, és hogy azokat hogy tudja elfogadni, megérteni, jobban kezelni, végül pedig átkeretezni úgy, hogy ne okozzon nehéz érzéseket, így ne reagáljon keményen szóban és tettben.
Átbeszéltük és kipróbáltuk a jogérvényesítési helyzetek, konfliktusok asszertív kommunikációját is, a másik fél viselkedésének megértését, hogy számára is elfogadható módon tudjon reagálni (lásd ne legyen megalkuvás, de mégis működőképes legyen).
A mögé nézések során aztán feltártunk akadályozó hiedelmeket is (mint pl. nem vagyok elég jó valamiben, valamihez), ezért megnéztük ez honnan jöhet (milyen családi dolgok, rossz tapasztalatok) és azok hogyan jelennek meg a munkabeli szituációkban. Majd megtanultuk ezt is megérteni, észrevenni és amennyire lehet átalakítani, megnézni a jó oldalát, miben segít, hogy visz előre, hogyan tud vele jobban „együtt élni”.
Végül a folyamatot a jövőbeni tervekkel, lépésekkel és a tanultak beépítésével a hétköznapokba feladataival zártuk le.
A kliensem növekvő magabiztosságról, jobban működő kommunikációról, ezáltal hatékonyabb eredmény eléréséról számolt be a záró ülésen.