fbpx

Milyen technikai háttere van a vállalkozásodnak?

Share on facebook
Share on email
Share on linkedin

Minden vállalkozáshoz sok minden kell, hogy működőképes legyen

Melyek ezek a háttér dolgok?

Ha végignézted, olvastad az előző vállalkozási területekről szóló bejegyzéseket, akkor biztosan sok mindent azonosítottál, amelyhez a megfelelő háttér támogatást is ki kell építened.

Előzőekben megmutattam az ötletek tisztázását, a stratégiát, a jogi kereteket, majd a  tervezést, az értékesítés, marketing, majd a pénzügyi területet, azzal együtt, hogy megmutattam a saját a vállalkozói csomagom felépítését.

Ma a technikai háttér a téma.

Ez tulajdonképpen egy keresztmetszeti terület, hiszen csupa olyan technikai eszköz, alkalmazás, platform érthető bele, amely az összes többi terület kiszolgálásához, működéséhez kell.

Nem is kísérelek meg itt és most egy teljes listát összeállítani, inkább egy fajta check listát mutatok, amelyet gondolj át és annak mentén építsd fel az “infrastruktúrádat”.

Vedd elő tehát az előző területeket és nézd végig olyan szemmel, hogy az egyes terveidhez, megoldásaidhoz milyen technikai alapra van szükséged. Pl.

  • ha pl. online terméket tervezel, ahhoz kelleni fog felület, ahol elérhetik, letölthetik, megnézhetik (weboldal), ha videó, sok kép, akkor nagyobb tárhely, szerkesztő alkalmazás (minimum egy word, de inkább valami, ami grafikát is tud). Ha online tanfolyam, kurzus, akkor ahhoz szintén kelleneke eszközök
  • ha online végzel szolgáltatást, akkor kell egy videós eszköz, nem biztos, hogy elég az ingyenes google meets, vagy messenger, hanem esetleg zoom,
  • a jogi részekhez kell internet, hozzáférés ügyfélkapuhoz, nav számlázához, számlázó alkalmazás,
  • a tervezéshez, követéshez nem árt egy to-do, vagy projekteket is kezelni tudó applikáció,
  • a marketinghez pedig döntsd el, hogy milyen csatornákon érheted el az ügyfeleidet és annak megfelelően hozz létre facebook profilt, vállalkozási oldalt, hirdetéskezelő fiókot, csoportot, instagram oldalt (akár össze is kötheted), linkedin profilt és vállalkozás oldalt, youtube, vagy más videós profilt, stb.
  • plusz a kapcsolatépítéshez csekkolj be meglévő csoportokba, mastermind, networking, tanulós eseményekre, akár online, akár offline

Én imádom ezt a területet, talán azért is, mert informatikusként sokáig rendszerek között mozogtam. Habár sosem programoztam, mégis a weboldalak felépítése a design kitalálása szinte hobbimmá vált az évek alatt. Ebből talán már látod, hogy igen, én saját magamnak készítem a weboldalam, saját magam csinálom a grafikai elemeket és a kiadványok szerkesztését is.

De nem mindenkinek ajánlom ezt, mert kell hozzá nemcsak affinitás, de nyitottság is új dolgokat, eszközöket kipróbálni éppúgy, mint hangulat, motiváció a számítástechnikai eszközökkel néha küzdelmes bánásmódhoz. Arról nem beszélve, ez mennyi időt visz el. Sokszor gondolkodom rajta, hogy nem magamnak kellene csinálnom, hanem kiadni a munkát, de aztán mindig győz az, hogy szeretem.

Na de nézzük nekem milyen technikai hátterem van

Ahogy már biztosan találkoztatok vele, létezik a megoldasmuhely.hu weboldalam, amely wordpress alapú és ún. összekattinható elemekből épül fel (erről majd fogok még mesélni).

Ugyanitt használom a woocommerce ingyenes webáruház motort, amely segítségével az ebook-ok, szolgáltatások megvehetők. Ezt foglalási (Easy appointment), fizetési (Paylike) és számlázási eszközök egészítik ki (szamlazz.hu).

Ezen felül van a már előző posztban említett facebook oldal, csoportok, linkedin és instagram, youtube és az anchor podcast terítő alkalmazás.

Mire figyelj a technikai háttered kidolgozásánál?

  • találd meg a saját design-odat, akár vegyél sablon csomagokat és azokhoz mindig tudsz nyúlni bármilyen csatornán. Én ezt tettem, kész csomagjaim vannak, amit  csak testre szabok canva-ban
  • legyen valamifajta terved és nyilvántartásod arra, hogy mikor, melyik csatornánk mit posztolsz. Én a nyilvántartásra és a posztolás követésére az airtable-t használom, ami ingyenes.
  • legjobb, ha újra is tudod a tartalmaidat hasznosítani és egyben időzíteni, akár több helyre megosztani majdnem ugyanazt. a posztolásra pedig a contentstudio-t használom, amit megvettem egyszer kb. 50 dollárért, de élethosszig használhatom

Mivel a mostani korlátozásos időszakokban úgyis az online térben dolgozom nagyrészt, ezért most az offline-ról nem is mesélek, de ott is dolgoztam, tehát ott is van háttér, erre majd még kitérek.

Összefoglalva ha az előző pontokban megtaláltad a te csatornáidat a termékeidhez és piacodhoz, akkor teremtsd meg a szükséges infrastruktúrát is ahhoz, hogy a hírek és a termékek eljussanak a vásárlóidhoz.

Hogy egyben láss minden területet, töltsd le a Tedd rendszerbe a vállalkozásod ingyens ebook-ot!

Töltsd le az ebook-ot

Hogy biztos alapokra építsd a vállalkozásodat!

Az ebook témái:

  • vállalkozói ötlet
  • stratégia
  • jogi keretek
  • tervezés
  • értékesítés
  • pénzügyek
  • technikai feltételek
  • ki vagy te, a vállalkozó
Emese

Emese

Szikora Emese coach, tréner vagyok. Célom, hogy magánemberként és vállalkozóként segítselek egy teljesebb életet élni, akár magadban, akár a munkádban megtalálni az örömöt, kiteljesedést. Ehhez nyújtok eszközöket, módszereket, anyagokat és szolgáltatásokat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További friss cikkek