Kicsit elmaradtam a hónap értékeléssel, ezért csinálok egy bő negyedév értékelést így november elején. Apropó az is, hogy elkezdtem átgondolni a 2022-es évemet, amihez először mindig érdemes az eddigieket átnézni.
Aztán majd az igazi év értékelésnél, tervezésnél jól előveszem az eddigi összes értékelő blogomat és végigolvasom, összenézem a tervekkel, a megvalósultakkal és azok, a tapasztalatok és az érzéseim, tanulmányaim alapján fogom megtervezni a következő évet!
Picit rövidebb is lesz, egyben írom inkább, mert arra a szép részletesre úgy tűnik most nem futja sem időből, sem energiából. Ami jó hír, mert azt jelenti, hogy van feladatom bőven😊
Mi volt sikeres az elmúlt időszakban?
Mozgalmas volt a nyár és az ősz is, a nyár kicsit máshogy, ott inkább a házfelújítás vitte el a fókuszt, de így is végig időzítettem 30 mindfulness posztot augusztusban, közben pedig szerencsére sikerült kicsit ki is kapcsolódnom (de hol van már az, most novemberben már nagyon nem érzem).
Szeptemberre pedig csúcsra betábláztam magam a pénzes ebook kampányával, mind az e-könyv befejzése, mind a kampányhoz kapcsolódó anyagok, email-ek, landing oldal megírása sok-sok idő és erőforrást vitt el. De végigcsináltam, sikeres volt (annyit elárulok, hogy a minimum elérni vágyott darabszámot meghaladtam, a maximumot ugyan nem értem el, viszont sokkal több csomagot vásároltak – konzultációval -, mint reméltem).
Ezzel a kampánnyal ráadásul megalapoztam a legyél jóban az ebook hosszabb életét is, hiszen a weboldalról, webinárból, letölthető kisokosból is jöhetnek most már vásárlók – és szerencsére jönnek is – amihez minden anyag, email el van készítve, be van időzítve, nekem már csak számláznom kell. Vagyis azt sem, mert most már hála istennek az is automatikus.
Ez az első olyan „termékem”, ami most már teljesen tőlem függetlenül is vehető, vihető és a vásárlók megkapnak mindent az én közreműködésem nélkül. Higgyétek el, ez hihetetlen boldogság és nyugalmat ad. Nyilván érdeklődőket kell szerezni, de az is mehet hirdetéssel, rendszeres megosztással, vagy „csak” a weboldalra forgalom generálással. Mint pl. ez a blog bejegyzés.
Közben új vállalkozós ügyfél ugyan kevesebb jött (újra felismerés, ha nem fektetsz energiát az ügyfél szerzésbe, akkor ne csodálkozz, hogy nem keresnek meg csak úgy a semmiből új ügyfelek). A kampánnyal, ebook-al voltam elfoglalva, így ezt csak októberben kezdtem újra. Viszont jó hír, hogy jönnek visszatérő ügyfelek tavaszról, vállalkozók és magánemberek is, működik az ajánlás és ha ezt kiegészítem a facebook csoportból az érdeklődők személyes megkeresésével, akkor ez is sínen van!
Mi az, amit változtattam?
Újdonságként bevezettem a bérletet és lett egyből több vásárlásom is!
Már kialakult a havi rend a facebook csoportban, minden hónapban egy témát járunk körül változatos módon, amihez játék is kapcsolódik, aki a legtöbbet posztol, like-ol, kommentel, az nyer egy konzultációt velem a témában.
Ezt most még megfejeltem októbertől azzal, hogy a témát a hónap végén egy kis csoportos online workshoppal zárjuk le. Az októberi már meg is volt (téma a hónap és hét tervezés) és nagyon-nagyon élvezték, tanulságos, inspiráló volt minden résztvevőnek és persze nekem is. Novemberre is meghirdettem már a bizalomépítés workshop-ot.
Ez a havi rendszer nekem is segít a tervezésben, felkészülésben, és a csoport tagoknak is ad egy rendszerességet, folyamatosan kapnak tudást, inspirációt és így még inkább rászoknak a csoportra😊 Úgyhogy ezt tervezem folytatni 2022-ben is.
Sok mindent átgondoltam, strukturálisan kicsit újraterveztem az ősszel, amiben nagy segítésembre volt Lupui Iza mentorom, aki mindig fókuszban tart, és akinek már a személyisége és a munkássága is garancia arra, hogy én is az egyszerűsítés, egyszemélyes vállalkozóként is tarthatóbb tervek és megvalósítás felé haladjak.
Így alakult ki az új ügyfél folyamaton és ehhez a termék, szolgáltatás struktúrám, ami egyszerűbb, átláthatóbb, nekem sem kell ezer dolog marketing, értékesítési feladataival foglalkoznom és az ügyfelek is sokkal jobban értik, hogy dolgozom.
Ezt most persze itt teljesen nem tárom a nagyvilág elé, legyen annyi elég, hogy az ingyesen letölthető anyagok (pl. a Szedd rendszerbe a vállalkozásod), az ingyenes csoportból érkező érdeklődőkkel először a felmérő konzultációval szeretnék dolgozni, majd csoportos, vagy egyéni folyamattal tovább fejleszteni.
Ahogy ez letisztult és tisztul, az is egyre inkább ki kristályosodik, hogy mi az, amit én igazán adni tudok az ügyfeleimnek, mert rá vagyok kényszerítve nemcsak arra, hogy átgondoljam az értékeket, a nyereséget, amit kaphatnak a szolgáltatásaim által, hanem azt is, hogyan tudok az én teljes módszeremből minden lépcsőben egyre többet adni.
Az új vállalkozás csoport név
Ami szintén ehhez kapcsolódóan még egy nagy változás és tisztázás volt az ősszel, az az Elég jó vállalkozó brand vagy szlogen és facebook csoport név elengedése. Az elég jóságot nem, csak a kifejezést engedtem el, mert hallgattam a vállalkozókra, akik azt mondták, bennük ez nem jó érzéseket kelt.
Ezzel az átgondolással egyetembe azt is beláttam, hogy valójában kb. 40 feletti már tapasztalt, tudatos – még ha kezdő is – vállalkozókkal tudok a leghatékonyabban együtt dolgozni. Ezért a facebook csoport új neve Vállalkozás olajozottan 40 felett lett.
Erről az egész érési, átgondolási folyamatról írtam bővebben ebben a blog bejegyzésben is, ha érdekel olvasd el, szerintem számodra is tanulságos lehet.
Ehhez kapcsolódva pedig az utolsó téma, amire büszke vagyok és ami úgy érzem, hogy jól megy, az pont a csoport. Mind a témák, mind a posztok, kommentek és válaszok azt mutatják, hogy jó irányba megyünk, a csoport gyönyörűen növekszik is, pedig nem is akarom igazán, mert így intimebb (ok, marketing szempontból jobb, ha minél nagyobb).
Örömmel írom a posztokat, válaszokat, kérdéseket, mert látom, hogy mennyit ad nektek, és persze én is rengeteget tanulok a vállalkozók lelki és gondolati világáról, ami segít az újabb témák, anyagok, szolgáltatások tervezésében.
Amire már utaltam, hogy az idei év nagy eredménye fejben és tettekben is, hogy végre meg merem személyesen is (telefonon, emailben, messengeren) az ügyfeleimet, érdeklődőket. Erre téged is csak biztatni tudlak (na nem ismeretlenül), de aki már a csoportban van, követ téged, azok hálásak a megkeresésért, nem érzik tolakodásnak, főleg, ha az üzenetbe a posztjai, kommentjei, vállalkozása alapján valami személyeset tudsz csempészni.
Ugyanígy, aki már ügyfelem volt és rákérdezek később hogy van, hogy mennek dolgai, szinte kivétel nélkül örömmel veszik a kérdést, hogy gondolok rájuk, emlékszem a témájukra, és sokan újra jönni akarnak hozzám, a megkeresés hatására is.
Célok és fókusz 2021 év végéig
Ahogy már írtam, a mentor folyamatnak, a heti beszámolóknak hála tényleg sokkal, de sokkal fókuszáltabb vagyok. Ehhez pedig még hozzájön, hogy most már legalább 1,5 éve mérem a napi tevékenységeimet (csak meg kell szokni, ha szokássá vált, már automatikusan indítod az időzítőt, mielőtt egy feladattal elkezdesz foglalkozni).
Ennek eredményeképpen ma már nem tervezem annyira túl magam, mint régen, legalábbis a fő témák tekintetében már tudom, hogy pl. az utolsó pár hétre, max 2 új dologgal tudok foglalkozni, a napi feladatok, ügyfelek és persze a következő év tervezése mellett (ja és ott a ház felúhítás, ami szintén most ér finish-be).
Így 2021 hátralévő heteibe az január végén induló nagyobb csoportos programom tervezése a fő fókusz, és kvázi ennek előfutáraként, valamint a vállalkozói év zárásához kapcsolódó évzárás és évindítás lesz a fő téma decemberben és januárban nálam, mind a csoportban, mind a havi workshopokon.
De elengedtem egy új videós program létrehozását, legalábbis év elejéig, és tényleg minden tevékenységemnél figyelembe veszem, hogy vagy meglévő ügyfélhez kapcsolódjon, vagy új ügyfélt hozzon, vagy az új programhoz, illetve annak előkészítő témáihoz kapcsolódjon.
Így sem fogok unatkozni a hátralévő pár hétben, a két ünnep között pedig most itt is megígérem, hogy leállok, mert nagyon érzem, hogy ezekért az eredményekért tényleg megdolgoztam és nagyon el is fáradtam.
Remélem hasznos volt számodra megint a visszanézésem, kaptál inspirációt, akár konkrét tippeket is. Örülök, ha adsz visszajelzést, akár a bejegyzés alatt kommentben, akár email-ben.
Ha pedig úgy látod, ezekben a témákban segíteni tudok neked, keress meg és megnézzük, melyik szolgáltatásommal tudlak támogatni!