Te tudod mit miért csinálsz a vállalkozásodban?
Folytatom a vállalkozóknak szóló szolgáltatás csomagom felépítésének lépésről lépésre bemutatását!
Előző posztban megmutattam az 1. lépést, az ötletek tisztázását!
2. lépés, a stratégia megtervezése
A stratégia alatt azt értem, hogy tudd, hova és mikorra akarsz eljutni, miért csinálod az egészet, kinek és mit szeretnél értékesíteni.
Anélkül, hogy részletesen belemennék, hogy mit tartalmaz egy jó stratégia (erről majd az erről szóló anyagban), szerintem minimum ezeket a témákat érdemes végig gondolnod a vállalkozás indítása, újra strukturálása esetén – mellette példaként, amiket én meghatároztam.
A stratégiában mindezt még magas szinten, de persze lehet bővebb is. Bármikor kiegészítheted, pontosíthatod, de legyen egy alap, ami mentén elindusz.
Legyen benne a víziód, a magasabb célod, az, hogy miért csinálod az egész vállalozást. Térj ki az alap értékeidre is, ami mentén dolgozol.
Majd a hosszabb és rövidebb távú céljaidat fogalmazd meg, de még mindig stratégiai szinten.
Már itt is tudnod kell, kinek és mit szeretnél értékesíteni. Tehát nagyban a célcsoportod és a tervezett termékeid, szolgáltatásaid is szerepeljenek benne.
Majd az, hogyan fogod elérni a közönséged, milyen formában, csatornán értékesítesz.
Végül térj ki a bevételek és költségek magas szintű tervezésére is, majd arra, ki, hogyan fogja a feladatokat végrehajtani, milyen erőforrások kellenek hozzá.
Az én vállalkozós portfolóióm stratégiájából
A vízióm:
minél többen el merjenek indulni vállalkozóként, majd ha elindultak, akkor tudják mihez kell fogniuk – ezáltal magabiztosabban vállalkozzanak
Az alap értékeim:
fejlődés iránti elkötelezettség, a segítés, támogatás, az empátia, a meghallgatás, béke, türelem, ítélkezésmentesség, kíváncsiság, nyitottság, pártatlanság, jó memória, rendszer-, és holisztikus szemlélet, fókusz, célra tartás, energikusság, a törvényesség, igazságosság
Hosszú távú céljaim:
egy olyan teljeskörű vállalkozói csomagom, amely magában foglalja a vállalkozás indítás, indulás teendőit projektként megtervezve, minden témára, területre, ad hozzá eszközöket, ötleteket és hozzáadja a vállalkozói – személyiség fejlesztést is
Kinek szeretnék értékesíteni:
kezdő vállalkozó, aki nem tudja pontosan mit akar, és hogyan álljon neki, de már döntött, hogy vállalkozó lesz, rendesen akar nekikezdeni
Mit szeretnék értékesíteni:
- ingyenes anyagok: ebook-ok, blog, linkedin, podcast, videó,
- alap információk kisebb ebook-okba: területek, mire figyelj, kit keress, hogyan kezd, belerakni kis önfejlesztés alapokat
- templatek-k, videós anyagok, alkalmazás bemutatók, projekt terv sablon vállalkozás indításra
- ingyenes/ fizetős első konzultáció: hol áll, mire van szüksége, hogy induljon
Hogyan fogok értékesíteni:
- Megoldásműhely facebook oldal
- Az én utamon vállalkozóként facebook csoport
- Megoldásműhely instagrgam oldal
- Megoldásműhely linkedin oldal
- Megoldásműhely YouTube csatorna
- Te vállalkozásod anchor podcast
- weboldal saját oldal
A következő részben folytatom a vállalkozói területek és a vállalkozóknak szóló szolgáltatás csomagom felépítésének lépésről lépésre bemutatását!
Ha nem tudod, mi mindennel kell foglalkoznod egy vállalkozás indításánál a vállalkozói ötlet összeszedésén túl, akkor töltsd le az ingyenes Tedd rendszerbe a vállalkozásodat kiadványomat.