Nálatok felmerülnek ezek a
problémák?

Akkor a cégednek
Business Coachingra
van szüksége!

  • nincs elég idő semmire (időmenedzsment), 

  • sok a konfliktus, vita (konfliktusok kezelés),

  • nem szeretnek előadást, prezentációt tartani,

    nem megy jól a tárgyalás, delegálás, 

  • nem hatékony az együttműködés,

  • sokan stresszesek,

  • nehéz a felelősségvállalás, alacsony a hatékonyság

A személyes, vagy csoportos business coaching a munkatársak hatékonyságát növeli,

munkahelyi problémák megoldását segíti elő!

NAGYON KOMOLY MOTIVÁCIÓS és MEGTARTÓ TÉNYEZŐ IS

Akikkel együtt dolgoztam

Coaching típusa: egyéni, vezetői coaching

Téma: együttműködési problémák a vezető és egy beosztott között

Amivel dolgoztunk:

  • a szakmai és emberi kapcsolat a vezető és kolléga között,
  • a felmerült konfliktusok okainak megértése,
  • szituációs gyakorlatban a konlfiktusok „eljátszása” máshogy, kommunikáció eszközök tanulása és gyakorlása,
  • képkártyákkal a kapcsolat mögé nézés

 

Eredmény: az együttműködés javult, elindult egy kezelhetőbb, őszintébb kommunikáció, az mind a vezető, mind a csoport tagjai között javult a hangulat, és a hatékonyság is ezáltal.

Beszerzési vezető,

Ecseri Kft

Könnyűipar

Coaching típusa: egyéni vezetői coaching 2 szenior tanácsadóval

Téma: stabilitás, vezetők megtartása, asszertivitás – ügyfél felé, menedzser szemlélet

Amivel dolgoztunk:

  • kommunikáció ügyféllel, jelölttel -> konkrét esetek feldolgozása, más megoldási lehetőségek felismerése
  • munka – magánélet egyensúlyba hozása (stressz csökkentése)
  • kudarc megélése, mit jelent számára, hogyan dolgozza fel, lépjen tovább
  • kommunikációs csatornák használatának módszerei, jobban kiállni magáért kommunikációban, de megfelelő megfogalmazásban!

 

Eredmény: mindkét vezető magabiztossága nőtt, jobban tudott és mert kommunikálni, delegálni, számonkérni, ügyfelekkel kapcsolatot tartani

Szenior tanácsadók,
Focus Consulting
HR Tanácsadás

Coaching típusa: munkatársi coaching folyamatok

Téma: a munkatársak hatékonyságának növelése, jobban érezzék magukat a munkájukban, a szaktértők megtartása, stressz, kiégés megelőzése, jobb együttműködés, kommunikáció

Amivel dolgoztunk:

  • stressz, kiégés feltárása, gyakorlatok
  • döntési problémák
  • motivációs típusok megismerése, motiváció megtalálása,
  • magabiztosabb fellépés, önbizalom fejlesztése gyakorlatokkal
  • multitasking, NEM-et mondás, kitartás, fókuszálás
  • időkezelés: fontos dolgokra időt szánni, feladatokat beosztani, halogatás
  • alvás problémák (stressz)
  • munka – magánélet egyensúly kialakítása (legyen idő kikapcsolódásra, sportra, családra is)
  • konfliktuskezelés (kulturáltan, de konfliktuskerülés is felmerült), tárgyalástechnika, érdekérvényesítés

 

Eredmény: a munkatársak általános közérzete mellett a motiváltságuk, csökkent a stressz, javult az egymással, ügyfelekkel a kommunikáció, a Covid miatti home-office időszakában is megmaradtak a kapcsolódások

Munkatársi coaching,
Oktatási informatikai cég

Mi is az a Business Coaching és hogyan működik?

Milyen hosszú egy program?

Eltérő a hossza egy egyéni folyamatnak és egy összetett programnak.

Az egyéni folyamatok (önmagukban és program részeként is) általában 2-3 alkalomtól (brief, vagy megoldásközpontú coaching alkalmazása esetén) nagyságrendileg 6-8 alkalomig szokott tartani.

Egy ilyen hosszú folyamat során általában egy konkrét területet, témát, problémakört lehet körbejárni, megoldásokat és akciókat keresni rá.

A 2-3 alkalmas brief coaching pedig olyan esetekre alkalmazható, amikor nagyon egyértelmű a probléma és a kliens rendelkezik ún. erőforrásokkal a megoldáshoz, vagyis tud meríteni tapasztalatból, vagy eleve a benne meglévő jegyekből a szituáció megoldásához.

Az ülések 1- 1,5 órásak és az ülések között célszerű, hogy legalább 1 – 1,5 hét teljen el, hogy legyen idő átültetni a terveket, tevékenységeket a gyakorlatba.

Több problémás terület, vagy összetett témák esetén több folyamatot is lehet egymás után végigvinni, bár mindig érdemes pár hét szünetet hagyni két téma között, hogy az beépüljön.

Ha pedig egy teljeskörű program megvalósítására van szükség, annak hossza, az alkalmak száma, sűrűsége minden esetben egyedileg függ a program céljától, a résztvevők számától és a megoldadnó, kezelendő problémák összetettségétől.

Hogyan indul egy folyamat?

Business coaching esetén általában az a cég keresi meg a coach-ot, ahol a coach-olandó vezetők, munkatársak dolgoznak. De természetesen maga a coachee, a kliens is felkereshet.

A cégek esetében általában az első találkozón megbeszéljük, mi a coaching fő témája, apropója, célja, hány embert, csapatot érint. Majd ezek alapján teszek javaslatot az adott számú ülésre, folyamatra (pl. néhány coaching ülés ), vagy összetettebb coaching programra (pl. csoportos alkalmak, workshop-ok és egyéni folyamatok). Ebből igény esetén ajánlatot készítek és azt bemutatom.


Majd pontosítás, megegyezés alapján történhet a szerződéskötés, amelyben a kereteket (résztvevők, óraszámok, alkalmak, árak, fizetés, helyszínek, célok, témák, főbb eszközök) rögzítjük. Általában köztes és vagy folyamat végi megbeszélést, értékelést is tartalmaz egy-egy coaching folyamat.


Ezután történik a munka megkezdése, típustól függően egyéni vagy csoportos időpontok egyeztetésével.


Az első találkozón elmondom azt is hogyan dolgozom, milyen módszereket használok és a felmerült kérdések, témák alapján teszek egy javaslatot, milyen hosszú folyamatra készüljünk (általában 3-4 vagy 6-8 alkalom javasolt).

Mi a kliens feladata?

A coaching (akár egyéni, akár csoportos) kliense az, akiért az ülés van, aki a problémát, nehézséget szeretné megoldani, jobb lenni valamiben. Ezért is fontos, hogy az ülések, folyamatok eredménye nagyban függ a résztvevő(k) hozzáállásától, tenni akarásától, megoldásra koncentrálásától és nyitottságától.

Ezek alapján a kliens feladata az üléseken az, hogy magát adja, hogy nyitott legyen a coaching-ra, a kérdésekre, feladatokra, és legjobb tudása szerint próbálja azokat megválaszolni, megoldani, a felmerült lehetőségeket pedig nyitottan fogadni, sőt megengedni magának, hogy ezek az újfajta megoldási módok felmerülhessenek. Ezután már „csak” az a lényeg, hogy a való életben, a munkahelyen, tárgyaláson, konfliktusban, stb is próbálja meg azt alkalmazni.

A coachingban egyébként ezek a kipróbálások jelennek meg házi feladatként, bár néha egyéb írásos, gondolkodós feladata is lesz a kliensnek az ülések között, amelyek megoldása, átgondolása szintén nagyon fontos a folyamat hatékonysága szempontjából.

Csoportos coaching esetén mindez még azzal egészül ki, hogy a csoport többi tagja felé legyen empatikus, nyitott az ő problémáikra, eseteire és segítő szándékú.

Milyen költséggel lehet számolni?

Kizárólag egyéni coaching folyamat esetén egy sztenderd coaching ülés ára: 25.000 Ft + áfa / óra
(minimum 4 ülés esetén)

 

A csoportos coaching ára függ a résztvevők és az alkalmak számától, az alap díj (5-6 fő és minimum 4, maximum 4 órás alkalom esetén): 80.000 Ft + áfa / alkalom

 

/budapesti helyszín esetén az ár tartalmazza az odajutást, egyéb helyszínek egyedi megállapodás szerint/

 

Minden ettől eltérő folyamat, ülés szám és program esetén az egyedi igények alapján készítek kalkulációt.

Néhány tipikus business coaching téma

Egyéni folyamatokban, illetve összetett programban az egyéni esetekben:

Összetett programok:

Akiknél a business coaching hasznos lehet

Akiknél a business coaching hasznos lehet

  • középvezetők, akik már felelősek több emberért, de még vagy friss a kinevezés, vagy még kevésbé használták a vezetői eszköztárat;

  • team-, csoport vezetők, akik adott témában, területen vezetői egy csoportnak, de szervezetileg nem feltétlenül feléjük rendeltek, így speciálisabb eszközökkel kell a csoportot vezetni;

  • projekt vezetők, akik egy adott projektre vonatkozóan vezetnek egy csapatot, időben, hatáskörben korlátozottan, de nagy felelősséggel, elvárásokkal, sokszor kevés vezetői tudással, tapasztalattal;

  • szakmai vezetők, kiemelt szakemberek, szakmai felelősök, akik egy adott termék, szolgáltatás kapcsán kerülnek valamilyen irányítási pozícióba, ám sem felhatalmazásuk, sokszor pedig vezetési tudásuk sem elegendő;

Milyen eszközöket alkalmazok a folyamatok, programok során?

Az alábbiakban felsorolt eszköz, módszer példa, ízelítő, amelyek alkalmazása mindig az adott témától, esettől, klienstől és természetesen a program nagyságától függ:

Módszerek:

  • brief/ megoldás orientált coaching
  • rendszer szemléletű coaching
  • egyéni / csoportos coaching (action learning)
  • kognitív módszer, growth mindset (gondolkodásmód, gondolatok, hiedelmek)

Konkrét eszközök:

  • beszélgetés, kérdésekkel, figyelemmel
  • visszajelzés, tükrözés
  • kreatív eszközökkel (montázs, kép kártyák, szociális atom)
  • tesztek (személyiség, vezetői, stressz)
  • játékos gyakorlatok (madzaggal, eszközökkel valamit kirakni, valami mozgás)
  • NLP gyakorlatok
  • monodrámás eszközök (szerepjáték)
  • relaxáció, légzés gyakorlatok

 

Természetesen mindig olyan eszközt javasolok, ami tapasztalatom szerint az adott témában segít, figyelembe véve az ügyfél személyiségét!

Érdeklődés, ajánlatkérés

Ha egyéni vagy csoportos business coachingra lenne szükséged, a lenti formon történő üzenetet küldéssel, vagy ezen az email-en és telefonszámon tudsz ajánlatot kérni:

Szikora Emese

coach, tréner

Telefonszám

30 280 3428

E-mail

info@megoldasmuhely.hu