A 4 leggyakoribb hiba az ügyfélszerzésben és hogyan kerüld el őket

Picture of Emese

Emese

Ma arról fogok beszélni, hogy mik azok a leggyakoribb hibák, amelyeket a segítő szakmában dolgozók – legyenek azok coachok, tanácsadók, terapeuták – elkövetnek az ügyfélszerzés során. Bemutatom a 4 legjellemzőbb akadályt, és azt is, hogy szerintem ezeket milyen módon, milyen gondolkodással és cselekvéssel lehet leküzdeni.

1. Hiba: Mindenkihez Szólni

Az egyik leggyakoribb hiba, amit segítők elkövetnek, hogy nem szeretnék leszűkíteni a célközönséget. Hiszen a tanult módszerek, eszközök szinte bármilyen problémára jók lehetnek.

Miért probléma ez? Ha mindenkihez szólsz, senkihez sem szólsz. Gondolj csak bele: Ha egy webáruház azt mondja, hogy mindent megtalálsz náluk, vajon oda mennél, ha épp locsolórendszert szeretnél vásárolni? Valószínűleg inkább egy kertészeti boltba mennél. Ugyanez igaz a segítő szakmára is.

Megoldás: Határozd meg, hogy kinek és milyen problémában tudsz igazán segíteni. Ha például párkapcsolati tanácsadó vagy, fókuszálj erre, és ne próbálj meg mindenféle problémára megoldást kínálni. Ez nem jelenti azt, hogy ha valaki más problémával keres meg, ne segíthetnél neki, de a kommunikációdban legyen egyértelmű, hogy mi a fő szakterületed.

2. Hiba: Nem Mutatod Meg a Szolgáltatásod

Sok segítő szakember elfelejti vagy nem meri megmutatni, hogy miben tud segíteni. Posztolnak, videókat készítenek, de nem említik meg, hogy milyen szolgáltatást kínálnak.

Miért probléma ez? Az ügyfelek nem tudják, hogy hogyan tudnának veled dolgozni, miben tudsz segíteni nekik.

Megoldás: Kommunikáld rendszeresen, hogy milyen szolgáltatásaid vannak. Nem kell nyomulósnak lenned, egyszerűen csak említsd meg, hogy mivel foglalkozol, hogyan tudsz segíteni, és hogyan lehet veled kapcsolatba lépni.

3. Hiba: Nem Mered Kimondani Az Árat

Sok segítő szakember nem meri kimondani az árat, vagy túl alacsonyan árazza be a szolgáltatásait. Ennek oka gyakran az önbizalom hiánya.

Miért probléma ez? Az alacsony árak azt sugallhatják, hogy a szolgáltatásod nem ér annyit, vagy hogy te magad nem vagy magabiztos a tudásodban.

Megoldás: Határozd meg, hogy mit érsz és mit nyújtasz az ügyfeleidnek. Írd le magadnak, hogy mennyi tanulásod, tapasztalatod van, és milyen értéket adsz az ügyfeleid életéhez. Ez segít abban, hogy magabiztosabban kommunikáld az áraikat.

4. Hiba: Nem Csinálod Az Ügyfélszerzést

A negyedik hiba, hogy nem szisztematikusan és rendszeresen végzed az ügyfélszerzési tevékenységeket. Sok segítő ide-oda kapkod, kipróbál egy módszert, majd abbahagyja, mert nem hoz azonnali eredményt.

Miért probléma ez? A kapkodás és a rendszertelenség miatt nem tudsz felépíteni egy stabil ügyfélbázist.

Megoldás: Válassz egy ügyfélszerzési módszert, és legalább három hónapig kitartóan csináld. Ez elég idő ahhoz, hogy megtapasztald, finomítsd, és a saját igényeidre, témádra, célcsoportodra szabjad a módszert.

Összefoglalva mit tegyél?

Az ügyfélszerzés nem egyszerű, de ha elkerülöd ezeket a gyakori hibákat és tudatosan, stratégiával dolgozol, sokkal sikeresebb lehetsz.

Ne feledd, hogy a célcsoport meghatározása, a szolgáltatásod egyértelmű kommunikálása, a megfelelő árazás, és a rendszeres ügyfélszerzési tevékenységek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy több ügyfelet szerezz és sikeresebbé válj.

Ha mélyebben szeretnél elmerülni a témában, a kurzusaimban, programjaimban részletesebben bemutatom, hogyan találhatod meg az ügyfélszerző modell megfelelő pilléreit és hogyan alkalmazhatod őket a gyakorlatban.

Nézzünk egy gyors önellenőrzést:

1-10-es skálán hova tennéd magad az alábbiak tekintetében:

   – Tudom, hogy kivel szeretek és tudok jól dolgozni és megvan az a 2-3 fókuszterületem, amiben igazán hiteles vagyok, tapasztalatom van és amiben már több ügyfelemnek is segítettem.

Ha a pontszámod 6, vagy az alatti, akkor gondold át, hogyan tudnád kideríteni, miben vagy jó, és hogyan tudnád kiválasztani a fő szakterületedet, fő célcsoportodat.

Tarts velem a következő bejegyzésben is, ahol további tippeket és stratégiákat osztok meg veled az ügyfélszerzés hatékonyabbá tételéhez!

Picture of Emese

Emese

Szikora Emese business coach vagyok. Célom, hogy vezetőként, vagy munkavállalóként a napi problémák megoldásában, a csapat együttműködésének és a saját gondolkodásmódod fejlesztésében támogassalak. Vállalkozóként abban segítselek hogy felépíts egy jól működő, sikeres, rád szabott vállalkozást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek