Hogyan építettem fel a csoportomat

Picture of Emese

Emese

2023 Januártól mostanra (június) 670-ről 865-re nőtt a csoportom létszáma, de ami ennél fontosabb, 2021 végén még csak 300 fő volt, és magát a Vállalkozás olajozottan csoportot 2020 januárjában hoztam létre.  Tehát 3,5 év alatt nőtt 0-ról majd 900 főre és mindezt organikusan, tehát nem futtattam rá hirdetést.  

Úgyhogy gondolhatod, szereztem egy kis tapasztalatom abban, mi működik, mi nem a közösség építésben.

Ami viszont még fontosabb, hogy miközben a Facebook algoritmus folyamatosan csökkenti az elérést a most 860 fős csoportban hál istennek még mindig sikerül néhány poszttal két három százas elérést produkálni, miközben mindenki arról panaszkodik hogy a tagok 10% -a jó ha látja a posztokat.

Csoportból ügyfelek, lehetséges?

Ami még ennél is fontosabb, hogy rendszeresen jönnek ügyfeleim a csoportból hol videókurzust, hol tudáscsomagot vásárolnak, hol egyszeri konzultácira, de vannak hosszabb mentor folyamatra jelentkezők is.

Ide kb. öt év alatt jutottam el és nem ez az első csoportom amit felépítek. Már biztos hallottad, hogy meséltem róla, először nehéz élethelyzet után lévő magánemberekkel kezdtem foglalkozni, ami mint kiderült nem az én irányom. Viszont ott is felépítettem kb. ötszáz fős csoportot és ott sokkal nehezebb volt aktivizálni a tagokat, hiszen az önismeret egy sokkal intimebb téma.

Itt a vállalkozóknál könnyebb dolgom van, de azért itt is nagyon meg kellett tanulnom. hogy mi az ami vonzza az új tagokat, hogy hogyan tudok aktívan tenni azért, hogy megosztásából, a  tagoktól kért meghívásból tudjam folyamatosan növelni a, létszámot hogy mindig jöjjenek friss tagok.

Hogyan aktivizálj, légy rendszeres

Még izgalmasabb kihívás, hogy a megérkezett és a régi tagokat hogyan tudom rendszeres aktivitásra bírni, hiszen a csoport akkor jó, ha folyamatosan van benne élet és ezt az életet nem csak én viszem bele, hanem a tagok is, a posztjaikkal, kommentjeikkel, megosztásaikkal.

Ráadásul az FB így több embernek is mutatja meg a tartalmakat és a csoportot is ajánlja.

Szuperül mennek a színes hátterű kérdések, de szeretik a szavazásokat is (akár szavazás típusú poszt, akár kommentben kéred, hogy betűvel, számmal válaszoljanak, utóbbi az elérést is felpörgeti).

Válassz olyan témákat, amik lazábbak, szórakoztatóak, de azért kapcsolódnak a csoport, a Te fő témádhoz. Példának hoztam egy sajátot, ami a 860 főből 250-es elérést produkált.

Kell egy jó menetrend

Mára már kialakult egy havi és egy heti menetrend is a csoportban, nekem is könnyebb és úgy látom a tagoknak is jó ez, hogy ha van egy havi téma, ami köré szervezem a heteket, számomra pedig sokkal könnyebb így, hogy megvan a menetrend, mikorra készüljek el a posztolokkal, mikorra írjam a könnyebb témákat, rövid kérdéseket mikor élőzök és mikor várom a tagok közreműködését????

Ez egyébként tagok számára is fontos mert akit tényleg érdekel az, hogy mi történik a csoportban és tudja, hogy minden hétfőn van egy hétindító kérdés, vagy minden pénteken egy laza poszt,  minden csütörtökön pedig egy élő adást, akkor ezeket várni fogja és hogyha  a FB nem ad róla értesítést, akkor is be fog lépni a csoportba, mint ahogy belép nálam is.

Ugyan a blogot azzal kezdtem, hogy nagyon szépen megnőtt a csoport létszáma, de valójában nem ez számít.

Legalábbis a bizalmi alapú segítő szakmában nem!

Sokkal inkább az, hogy a már meglévő tagokat nemcsak aktivitásra tudd bírni, de arra is, hogy kövessék az eseményeket, figyeljenek rád, ismerjenek meg téged, a munka módszeredet, az eredményeidet. Persze ezt mind meg is kell mutatnod ahhoz, hogy ezek alapján bizalmad szavazzanak neked.

Én ezért csinálok hetente élő adásokat, ahol nemcsak engem látnak, nemcsak azt ismerik meg, mit tudok, de interaktív is, mert kérdeznek, válaszolok, reakciókat küldenek.

Pont ez kell a bizalom épüléséhez.

Mutatom is a lenti képen, hogy jönnek egymás után az alkalmak:

És ez kell ahhoz is, hogy ügyfelekké váljanak, így aztán amikor kiderül az az értékesítő posztot, ami kapcsolódik az előző témákhoz, élőkhöz, akkor billentyűzetet ragadjon és foglaljon nálad egy időpontot, vagy kattintson az értékesítési oldalra és vegye meg a kurzust.

Na ezekről a témákról szól a 2023-as júniusi hónap a csoportban.

Már volt egy élő adás, a csoport létszámának növeléséről, ezen a héten pedig a tagok aktivizálására volt porondon, jövő héten pedig egy workshop során dolgozunk azon, hogy hogyan lehet ezek után – mármint a létszám növelés és az aktivizálás után  – ügyfelekké tenni a csoporttagokat.

Ha érdekel ez a téma, ha neked is hasznos lenne közösséget építeni és szívesen csinálnád is, ha jól megy neked az emberekkel való kapcsolódás, akkor gyere a Vállalkozás olajozottan segítőknek csoportba, vagy még jobb hogy ha regisztrálsz a workshop oldalán és megtelik a naptárad a csoportodból.

Gyere, Várunk téged is!

Picture of Emese

Emese

Szikora Emese business coach vagyok. Célom, hogy vezetőként, vagy munkavállalóként a napi problémák megoldásában, a csapat együttműködésének és a saját gondolkodásmódod fejlesztésében támogassalak. Vállalkozóként abban segítselek hogy felépíts egy jól működő, sikeres, rád szabott vállalkozást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek