Ma egy vezetői coachingról mondok egy sztorit…
A tréning sztorik mellett mesélek oaching sztorikat is. Természetesen a titoktartás maximális betartásával.
A coachingot a felsővezető által javasolt témával indítottuk, ami nem más volt, mint, hogy nézzük meg, mi okozza az együttműködési problémát az egyik vezető és annak egy beosztottja között. Ez ugyanis eléggé rányomta a bélyegét az egész csapat működésére, így a hatékonyságra is. Nem beszélve a rossz hangulatról.
A felsővezető attól is tartott, hogy az egyébként szuperül működő vezetője otthagyja a céget.
Amivel foglalkoztunk a coaching folyamatban, az a szakmai és emberi kapcsolat minősége és jellemzői a vezető és kolléga között. Képkártyákkal sikerült a kapcsolat mögé nézni és kideríteni, mi zavarja a vezetőt igazán a kollégája viselkedésével kapcsolatban.
Ezután tudtunk továbblépni arra, hogy az így megfogalmazott problémáit és kéréseit megfelelően, asszertívan tudja kommunikálni.
Ezen felül dolgoztunk a felmerült konfliktusok okainak megértésén is.
Majd szituációs gyakorlatban „eljátszottuk” a párbeszédeket, kommunikációs eszközök megtanulása után pedig ugyanazt a szituációt lejátszottuk máshogy is.
A coaching eredményeképpen – és persze a vezető viselkedésének, kommunikácójának változtatása hatására – az együttműködés javult, elindult egy kezelhetőbb, őszintébb kommunikáció, mind a vezető, mind a csoport tagjai között javult a hangulat, és ezáltal jobban tudtak együtt is működni, kevesebb hiva, konfliktus zavarta a gördülőmentesebb munkát. 😍
Hát röviden, így működik a coaching.
Persze az eredmény nem a coach-on múlik elsődlegesen, ő csak megteremti a kereteket, a biztonságos helyet (akár virtuálisan), ahol a coachee bele mer meni a helyzetekbe, mögé mer nézni, így találva meg a megoldást.