Fájdalom csillapítás Mindfulnessel

PAIN – azaz FÁJDALOM

Újabb Mindfulness (tudatos jelenlét) gyakorlat, ezúttal azoknak, akiknek rendszeresen fáj valamijük.

Ha nálad is ez a helyzet, próbáld ki ezt az 1 perces gyakorlatot, ami úgy segít, hogy máshogy helyezi a figyelmet a fájdalomra. Nem szenvedésként, hanem élményként tekintve rá.

A lépések, illetve mire fókuszálj:

P: helyezz el, vagyis küldj kedvességet Önmagadnak és másoknak is vegyesen

A: engedd a tapasztalást, ahogy itt és most vagy, csak ahogy éppen vagy

I: érdeklődéssel vizsgáld meg a fizikai érzeteidet, az érzelmeidet és a gondolataidat

N: ne azonosítsd azokat (érzetet, érzést, gondolatot) a fájdalommal. PL. Hagyd abba annak kérdezgetését: Ez miért velem történik? Helyette nézz rá úgy, hogy ez egy természetes folyamat.

Ennek a gyakorlatnak az a lényege, hogy megtanuljunk máshogy nézni a fájdalomra, netán elfogadni, hogy létezik. Sőt mélyebben átélni, megtapasztalni, belemerülni.

Azt mondják, ha így teszünk, akkor előbb utóbb kevésbé fogjuk érezni, egyszerűen azért, mert elfogadtuk, hogy az életünk, testünk, működésünk része.

Persze ez nem jelenti azt, hogy más módon nem érdemes tenni a fájdalom megszüntetéséért. Mind a fizikai, mind a lelki, szellemi okokkal érdemes dolgozni.

És nyilván nem a 10-es skálán 15-s fájdalommal érdemes kezdeni a gyakorlást, hanem mondjuk egy enyhébb fejfájással!

Plusz a fenti gyakorlatot, mint mindent, érdemes “testre szabni”, azokra koncentrálni és oly módon, ahogy neked beválik. PL. lazítást is belevinni, megadott helyre koncentrálni a testedben, amit megtapasztaltál, hogy segített (pl. fejfájásnál a tarkó, a nyak, esetleg a váll), stb…

Próbáljátok ki! Sok sikert a fájdalom csillapításban!

Új Csoportunk

Hogy biztosan értesülj az újdonságokról és ha a többiek eredményei is érdekelnek, gyere a csoportunkba és fejlődjünk együtt!!!

A cikk szerzője: Szikora Emese

2011-ben tanultam először Coachingot, majd 2015-ben hozzá a mediációt, 2016-tól pedig többféle pszichológiai irányzatot is tanulok. Emellett hosszú évek óta járom a spirituális utat, tanultam asztrológiát és különböző gyógyító módszereket.

Célom a Megoldásműhellyel és az Én Utam anyagokkal, hogy mások számára is megmutassam azt az utat, amelyet én már járok és hogy segítségemmel eljussatok egy jobb és nyugodtabb élethez.

A cikk szerzője: Szikora Emese
0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolódó blog bejegyzések: