Fájdalom csillapítás Mindfulnessel

PAIN – azaz FÁJDALOM

Újabb Mindfulness (tudatos jelenlét) gyakorlat, ezúttal azoknak, akiknek rendszeresen fáj valamijük.

Ha nálad is ez a helyzet, próbáld ki ezt az 1 perces gyakorlatot, ami úgy segít, hogy máshogy helyezi a figyelmet a fájdalomra. Nem szenvedésként, hanem élményként tekintve rá.

A LÉPÉSEK, ILLETVE MIRE FÓKUSZÁLJ:

P: helyezz el, vagyis küldj kedvességet Önmagadnak és másoknak is vegyesen

A: engedd a tapasztalást, ahogy itt és most vagy, csak ahogy éppen vagy

I: érdeklődéssel vizsgáld meg a fizikai érzeteidet, az érzelmeidet és a gondolataidat

N: ne azonosítsd azokat (érzetet, érzést, gondolatot) a fájdalommal.

Pl. Hagyd abba annak kérdezgetését: Ez miért velem történik? Helyette nézz rá úgy, hogy ez egy természetes folyamat.

Ennek a gyakorlatnak az a lényege, hogy megtanuljunk máshogy nézni a fájdalomra, netán elfogadni, hogy létezik. Sőt mélyebben átélni, megtapasztalni, belemerülni.

Azt mondják, ha így teszünk, akkor előbb utóbb kevésbé fogjuk érezni, egyszerűen azért, mert elfogadtuk, hogy az életünk, testünk, működésünk része.

Persze ez nem jelenti azt, hogy más módon nem érdemes tenni a fájdalom megszüntetéséért. Mind a fizikai, mind a lelki, szellemi okokkal érdemes dolgozni.

És nyilván nem a 10-es skálán 15-s fájdalommal érdemes kezdeni a gyakorlást, hanem mondjuk egy enyhébb fejfájással!

Plusz a fenti gyakorlatot, mint mindent, érdemes “testre szabni”, azokra koncentrálni és oly módon, ahogy neked beválik. PL. lazítást is belevinni, megadott helyre koncentrálni a testedben, amit megtapasztaltál, hogy segített (pl. fejfájásnál a tarkó, a nyak, esetleg a váll), stb…

Próbáljátok ki! Sok sikert a fájdalom csillapításban!

Emese

Emese

Szikora Emese business coach vagyok. Célom, hogy vezetőként, vagy munkavállalóként a napi problémák megoldásában, a csapat együttműködésének és a saját gondolkodásmódod fejlesztésében támogassalak. Vállalkozóként abban segítselek hogy felépíts egy jól működő, sikeres, rád szabott vállalkozást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

További friss cikkek