Az Online Kihívások Tervezésének és Megvalósításának 7 Gyakori Hibája

Picture of Emese

Emese

Online kihívások szervezésekor a segítő vállalkozók célja egyértelmű: ügyfélszerzés és bevételnövelés. Azonban, a sikerhez vezető út tele van buktatókkal. Fedezzük fel együtt, milyen gyakori hibákat kell elkerülnünk, hogy online kihívásaink a lehető legtöbb érdeklődőt vonzzák be.

Nekem is az egyik lekedveltebb ügyfélszerző módszerem a kihívások, évente legalább kétszer csinálok több naposat, a mentor programom megtöltésére. Épp a 2023-as évértékelésemben meséltem erről is többek között.

1. Előkészítés Hiánya: Az Izgalmak Felkeltésének Elmulasztása

A legelső és leggyakoribb hiba, amit elkövetünk, az a résztvevők elégtelen előkészítése. “Nem csigáztuk fel eléggé a nézőket” – hangzik az a gyakori panasz, ami alapvetően arról szól, hogy nem keltettünk kellő izgalmat és várakozást a kihívás előtt.

Ez a felcsigázás – az izgalmak fokozatos felkeltése – kulcsfontosságú ahhoz, hogy a résztvevők lelkesedéssel várják a kihívást. Már a kihívás előtt hetekkel érdemes kezdeni a kommunikációt, információkkal, izgalmas bejelentésekkel és exkluzív tartalmakkal melegítve a közönséget.

2. Célcsoportok Kihagyása: A Közönség Túl Szűk Körű Megszólítása

Sokan csak egyféle érdeklődőre koncentrálunk, holott a kihívásoknak szélesebb körben kellene vonzódnia. “Nagyon gyakran elkövetjük azt a hibát, hogy egyetlenegy csatornán próbálunk regisztrálókat szerezni”. Pedig fontos a különböző közönségcsoportok elérése is. Az új, ismeretlen, hideg közönség mellett a már ismerősek – akik esetleg korábbi ügyfelek, aktív követők – bevonzása is nélkülözhetetlen.

3. Egysíkú Kommunikációs Stratégia: Csak Egy Csatorna Használata

A modern marketingben elengedhetetlen, hogy több csatornán keresztül szólítsuk meg a potenciális ügyfeleket. “Organikusan is el tudsz érni több embert, ha több csatornán keresed meg őket”. Ez magában foglalja a közösségi médiát, email marketinget, és akár a személyes ajánlásokat is.

Az üzenet itt: ne tegyünk minden fókuszunkat egyetlen forrásra.

4. Időzítési Hiba: A Promóció Túl Korai Vagy Túl Késői Kezdése

Az időzítés kulcsfontosságú. Túl korán vagy túl későn kezdeni a promóciót mindkettő ronthat a kihívás sikerén.

“Manapság a túl hamar és túl későn kezdés” jelenti a legnagyobb kihívást. A gyorsuló világban az emberek hajlamosak az utolsó pillanatban döntéseket hozni, így a promóciós tevékenységeket ennek megfelelően kell időzíteni, kb. 10 nappal előtte elég elkezdeni, de még az utolsó napokban is lehessen regisztrálni.

5. A Cél Tisztázatlansága: Konkrét Eredmények Hiánya

Egy kihívás sikerének kulcsa, hogy konkrét, kézzelfogható eredményeket ígérjen és érjen is el a résztvevő. “Teljesen konkrétnak, egyértelműnek kell lennie”.

A résztvevőknek tudniuk kell, mit érhetnek el a kihívás végére, legyen az egy új szokás kialakítása, vagy a stressz csökkentése. Az ígért eredmények világossága növeli a résztvevők elkötelezettségét és motivációját.

6. Túl Hosszú Programok: A Rövid, Tömör Tartalom Ereje

“Az emberek már nem ülnek végig 30 napot” – ez a tapasztalatom, utalva arra, hogy a hosszú kihívások ideje lejárt. A rövid, pár napos, esetenként max 30-40 perces kihívások, webinárok, amelyek konkrét eredményekre összpontosítanak, sokkal nagyobb érdeklődést váltanak ki.

7. Az Ajánlat Nem Kapcsolódik Közvetlenül a Kihíváshoz

Gyakori hiba, hogy a kihívás után ajánlott termék vagy szolgáltatás nem kapcsolódik szorosan a kihívás témájához. Fontos, hogy az ajánlat logikusan következzen a kihívásból, és egyértelműen kommunikáljuk a további lépéseket, miért lenne hasznos a résztvevőnek az ajánlatod és milyen lesz számára egyedül végigcsinálni az utat, amit esetleg megmutattál a kihívásban.

Összefoglva:

Az online kihívások tervezése és megvalósítása során elkövetett hibák felismerése és kijavítása elengedhetetlen a sikerhez.

Vagyis ahhoz, hogy ügyfeleid, szemmel látható bevételed legyen a kihívásokba fektetett munkából.

A fenti pontokon keresztül bemutatott stratégiák alkalmazásával javíthatod a kihívásaid vonzerejét és hatékonyságát, így biztosítva a folyamatos ügyfélszerzést és a kiszámítható bevételnövelést segítő vállalkozóként.

Picture of Emese

Emese

Szikora Emese business coach vagyok. Célom, hogy vezetőként, vagy munkavállalóként a napi problémák megoldásában, a csapat együttműködésének és a saját gondolkodásmódod fejlesztésében támogassalak. Vállalkozóként abban segítselek hogy felépíts egy jól működő, sikeres, rád szabott vállalkozást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek