Évértékelő 2024: Vállalkozói Siker a Tervezés és Az Önreflexió Tükrében

Emese

Emese

Évértékelő 2024 Vállalkozói Siker a Tervezés és Az Önreflexió Tükrében

Meglepődhetünk, milyen vállalkozói eredményeket érhetünk el, ha beleásunk vállalkozásunk évértékelésébe és a tervezés technikáiba.

Itt van 2024, itt az ideje az évértékelő nagy blog bejegyzésemnek.

Olyan gyorsan elsuhant 2023, hogy szinte észre se vettem.

(a 2021-es évértékelőmet ITT olvashatod, a 2022.es évem tervéről pedig ITT írok)

De valamit csinálhattam, mert decemberre eléggé elfáradtam.-)

No de nem baj, ez december és január eleje a segítő szakmában és a legtöbb családban is bekuckózás, ünnepekre készülés időszaka.

Mivel ilyenkor én is kevesebb munkát vállalok, volt időm átgondolni az évem és megtervezni a 2024-et!

Ugyanis, nálam, ha december, akkor évértékelés, na és persze azon alapulva tervezés.

Azt mondtam nem vágok új dolgokba? Ja, idén már nem is, de januárban!

Ezt az új dolgot viszont decemberben alakítom ki, álmodom, majd tervezem meg részletesen, az egész évi menetrenddel.

Az Év Gyors Tempója, Évértékelő Stratégiák, Tervezési Technikák

Miért kezdem az évet értékelni és mit nyersz vele vállalkozóként?

Ha megnézed, mi ment jól és abból többet csinálsz, jobban fókuszálsz rá – például az ügyfélszerzési stratégiákból;

Ha megvizsgálod, mi nem működött (termék, szolgáltatás, program, csatorna, stratégia), akkor azon tudsz változtatni, vagy mást keresni;

Ha átgondolod, neked mi esett jól és mi nem, akkor arra tudsz jobban koncentrálni, amivel szerintem az érdeklődők felé és inspirálóbb vagy;

Ha pedig mindezt felhasználva tervezed meg a 2024-es évedet, akkor sokkal sikeresebb lesz a jövő éved.

Honnan tudom? Saját tapasztalat.

Na, nézzük, milyen területeket értékeltem, milyen évértékelő stratégiával, mire jutottam és mi a tanácsom neked kedves olvasó, amelyet, mint tervezési technika is használhatsz!

Ünnepeljük Együtt a Vállalkozói Sikereinket!

Először is szeretném veletek megosztani néhány sikeremet a vállalkozásomban, amit az idén elértem. Hiszem, hogy a siker megosztása inspirál és ösztönöz minket, hogy tovább haladjunk saját útjainkon.

Ebben az évben motiváltan, de nagy erőfeszítésekkel és elszántsággal sikerült elérnem az éves bevételi céljaim jelentős részét. Ez különösen büszkévé tesz, tekintve, hogy a vállalkozásom teljes ideje óta (2015 óta) folyamatosan növekszem és fejlődöm. A nem könnyű gazdasági környezet ellenére, mint például az infláció és a növekvő költségek, továbbra is kitartok, és ez hozza meg a gyümölcsét.

A legfontosabb, amit megtanultam: a változás alkalmazása, az újítások bevezetése és a fókuszálás a hosszú távú stratégiákra. Az egyéni és csoportos üzleti mentor programok terén elért eredményeim, valamint az egyéni konzultációk sikerei mind-mind bizonyítékai annak, hogy az állandó fejlődés és a rugalmasság kulcsfontosságúak.

Ezért aztán jövőre sem állok meg, további újdonságokat tervezek, pl. a csoportos üzleti mentor program bővítése, több workshop és egy új éves program!

De a legnagyobb siker nem csak a számokban rejlik. A valódi siker abban van, hogy minden nap azt csinálhatom, amit szeretek, és hogy ezzel másokat is inspirálok és támogatok. Márpedig mind a business coaching, mind a vállalkozói mentorálás számomra ilyen, élvezem azt, ahogy látlak Titeket változni, fejlődni, jobban élni, többet keresni????

Az én sikereim a ti sikereitek is kedves ügyfeleim, mert együtt növünk és fejlődünk.

Mire tervezz 2024.ben: Szolgáltatás- és Termékfókusz

A személyes évértékelésemből szeretnék nektek adni pár tanácsot, ami segíthet a vállalkozásotokat még sikeresebbé tenni 2024-ben.

Gondoljátok végig ezt az évet szolgáltatás- és termék szinten. Nézzétek meg, hogy az idei évben melyik szolgáltatásaitok hozták a legtöbb bevételt.

De ne feledjétek: a szenvedélyetek is fontos!

Ha vannak olyan tevékenységek, amiket igazán szerettek csinálni, még akkor is, ha kevesebbet hoznak, ne hagyjátok őket ki. ????

Fontos, hogy legyen egy fő szolgáltatásotok, amit akár éjszaka is el tudtok mondani bárkinek, legyen az akár a 90 éves nagymamátok.:-)

Tudjátok megfogalmazni, hogy mi az, mire jó, milyen problémákat old meg, és milyen eredményeket érhettek el vele.

Ha már tapasztaltabbak vagytok a területen, akkor pedig ideje, hogy építsétek fel a szolgáltatásaitok tölcsérét:

Ehhez kezdjétek egy ízelítővel, például egy workshop vagy csoportos foglalkozás formájában, aztán vezessétek az ügyfeleket egy komolyabb egyéni folyamatra, végül pedig egy hosszabb csoportos programra.

De figyeljetek: ez csak akkor működik, ha már az alap szolgáltatásaitok is jól mennek.

Hiába építitek fel a leggyönyörűbb tölcsért, ha nincs hozzá elég ügyfeletek. ????

Szóval, kedves vállalkozó társak, a lényeg: legyetek tudatosak, szenvedélyesek és tervszerűek. Így nem csak a vállalkozásotok fog virágozni, de ti is élvezni fogjátok a folyamatot!

Pénzügyi Tanulságok és Reális Célkitűzések

Az év végén mindig áttekintem a pénzügyi eredményeimet, melyek segítenek felmérni, hol tartok. Az ebből származó tanulságokkal szeretnélek titeket is inspirálni. ????

A legfontosabb, amit idén megtanultam: a pénzügyi növekedés nem mindig egyenlő a bevételi növekedéssel. Az infláció, a költségek növekedése, és a piaci változások mind-mind hatással vannak a nettó jövedelmünkre.

(A terveim nagy részét ugyan elértem, de mint sokatoknak, ez a korábbi életszínvonal fenntartásához kevés.)

A másik nagy tanulságom: a bevétel növelése és az erőforrásaitok hatékony felhasználását együtt nézzétek!

Ez azt jelenti, hogy ne csak a bevételi számokra, hanem az idő és energia befektetésére is figyeljetek.

(Én is szép növekedést értem el, de ehhez nagyon sok munkát kellett befektetnem, el is fáradtam, jövőre okosabban szeretnék dolgozni.)

Különösen fontos ez, amikor új szolgáltatásokat, termékeket terveztek, vagy az ügyfélkört szeretnétek bővíteni.

Ami pedig a jövőt illeti: legyetek reálisak a célkitűzéseitekkel.

Kb. 20-30%-os növekedést tervezhettek úgy, hogy ne kelljen teljesen átalakítani a vállalkozásotok strukturálisan. Ez azt jelenti, hogy az apróbb változtatásokkal, mint például az ügyfélszerző stratégiátok finomhangolása, vagy a meglévő ügyfelekkel való mélyebb kapcsolatépítés, is elérhetitek a kívánt növekedést. Ahelyett, hogy teljesen új célcsoportnak teljesen más szolgáltatásokat találtok ki, majd azt totál más csatornákon kezditek el máshogy értékesíteni, ami nagyon sok munka és persze tesztelés.

Vállalkozói Önvizsgálat és Előretekintés a Jövőre tanulásban is

Megosztom veletek a saját vállalkozói önvizsgálatomat a tanulás szempontjából is az elmúlt évre, és arra építve az előre tekintésemet – ezt mindenkinek érdemes megfontolnia.

Nézzetek vissza az idei évetekre! Mit tanultatok?

Én főleg videós és online résztvevős kurzusokon tanultam, Silja, Sigrun, Sarah és a Peaceful Profitnál. De „sajnos” töltöttem időt elég sok felesleges webinárral, sőt egy 3 napos, fizetős online eseményen is, ami szinte semmi újat nem adott.

De mellette Silja és Mike anyagaiból, kurzusaiból rengeteget tanulhattam főleg a sikerhez szükséges gondolkodásmódról és a különböző értékesítési módok szuper alkalmazásáról.

Ti milyen új ismereteket szereztetek, akár az ügyfelekkel való munkában, a marketingben, vagy a vállalkozásotok egyéb területein?

Én pl. 2023-ban tanultam meg örökzöld tölcsért építeni (amikor van egy ingyenes csali anyagod, aki pedig azt bármikor letölti, további automata emailekben kap ajánlatot alacsonyabb, majd magasabb árú termékre, vagy szolgáltatásra).

Gondoljátok át, hogy ezek közül mi volt igazán hasznos és hogyan tudtátok azt a gyakorlatban alkalmazni.

Nálam pl. továbbra is a pár napos kihívások működnek nagyon jól, 2023-ban kétszer is megtöltöttem velük a több hetes, csoportos mentor programomat.

Végül ezen tapasztalatok alapján tervezzétek meg a jövő évi tanulásotokat!

Legyen egy konkrét tervetek arra, hogy jövőre mit szeretnétek tanulni.

Én pl. eldöntöttem, hogy idén nem vágok nagyobb tanulásba, hanem a meglévő anyagaimat dolgozom fel, a programokban leszek aktívabb és ezeket ültetem át a gyakorlatba????

Ezért Ti se feledjétek, nem csak a tanulás mennyisége a fontos, hanem az, hogy az új tudást hogyan tudjátok beépíteni a munkátokba.

Tudom, hogy sokszor hajlamosak vagytok – én is – minél több diplomát, tanfolyamot, és módszert elsajátítani.

De nem ez tesz titeket jobb szakemberré, hanem az, hogy amit tanultok, azt értékes tudásként használjátok fel, és világosan tudjátok kommunikálni az ügyfeleitek felé.

És még egy tanács: igyekezzetek 50-50%-ban szakmai és vállalkozási témákat tanulni.

Ez az én személyes véleményem, de úgy gondolom, ez egyensúlyt teremthet a tudásotokban.

Szóval, kedves társaim, legyen tervetek, tanuljatok, de a legfontosabb: alkalmazzátok azt, amit tanultok. Így nem csak jobbak lesztek a szakmátokban, hanem a vállalkozásotok is sikeresebbé válhat!

Személyes Önreflexió a Vállalkozásban és Tanulságok az Elmúlt Évből

Ebben a bejegyzésben a sok racionális téma mellett szeretnék veletek megosztani néhány személyes tapasztalatot és tanulságot is az elmúlt évből.

Önreflexió: Az év során sokat gondolkodtam azon, hogyan éreztem magam, milyen kihívásokkal néztem szembe és mi az, ami igazán feltöltött engem. Rájöttem, hogy néha túlságosan is elterelődött a figyelmem különböző alkalmazásokra és rendszerekre, amik végül nem hoztak nekem hasznot. Be kell vallanom, hogy ezekre a dolgokra időt, energiát és pénzt pazarolni nem mindig volt érdemes.

Ezért jövőre igyekszem még jobban figyelni arra, hogy csak azzal töltsek időt, ami előre visz, mind sikerességben, mind vállalkozóként fejlődésben????

Újraértékelés: Jövőre szeretnék egy kicsit kevesebbet dolgozni, vagy legalábbis okosabban.

Mérem az időmet, amit a munkámmal töltök – legyen szó ügyféllel való foglalkozásról, gép előtt ülésről vagy csoportos feladatok intézéséről a telefonomon.

Ez általában 30-35 óra hetente (nettó, amikor tényleg a gép előtt ülök, ügyféllel dolgozom).

Lehet, hogy ez kevésnek tűnik egy átlagos 40 órás munkahéthez képest, de valójában egy munkavállaló sem tölti minden percet aktív munkával.

Pihenés és Megújulás: Idén többször megtörtént, hogy úgy éreztem, már nagyon elfáradtam.

Tavasszal a kihívások és a mentorprogram beindítása rengeteg energiát vett igénybe. Nyáron és az év végén végre kivettem egy kis pihenőt, ami lehetővé tette számomra, hogy feltöltődjek.

Jövőbeli Tervek: Jövőre többet szeretnék a csoportos munkára koncentrálni, mivel ez kevesebb időt vesz igénybe összességében, mint az egyéni ügyfelekkel való munka.

Így több időm jut a dolgok átgondolására, rendszeres önreflexióra, valamint pihenésre.

Örömmel mondhatom, hogy összességében elégedett vagyok az évvel, főleg a kihívásokkal teli gazdasági helyzetet figyelembe véve.

Izgatottan várom, hogy bevezessek egy új éves programot és egy virtuális asszisztens segítségét is igénybe vegyem.

Javaslom Te is nézz vissza az évedre ilyen érzelmi – lelki szemmel is, mert hiába a legprofibb stratégia, legjobb ügyfélszerő gépezet, ha nem élvezed, ha halálosan elfáradsz, ha elveszted a motivációdat közben.

Jövőre pedig a terveidnél vedd figyelembe, mi az, amit jó szívvel, örömmel csinálsz, legyen az akár egy szolgáltatás, akár egy program, kurzus és arra fókuszálj.

Mert az ügyfeleidnek, vásárlóidnak is hamar ki fog tűnni, hogy mi az, amit lelkesen csinálsz velük és mi az, amit csak kényszerből. Talán nem árulok zsákbamacskát, hogy elégedett ügyfél az előbbiből lesz!

Az értékelésed tükrében gondold át a céljaid és terveidet 2024-re

Összefoglalva, ezeket a kulcsfontosságú szempontokat érdemes figyelembe venni a saját idei évetek megtervezésénél:

Vállalkozói Önreflexió: Fontos, hogy átgondoljátok, hogyan éreztétek magatokat az elmúlt év során. Mely tevékenységek mentek könnyen, és melyek okoztak nehézségeket? Mi az, ami feltöltött titeket? Ez a fajta önreflexió segít abban, hogy jobban megértsétek, mi működik jól a vállalkozásotokban és mi nem.

Önazonosság és Komfortzóna: Legyetek hűek önmagatokhoz a vállalkozásotok vezetése során. Ne hagyjátok, hogy a vállalkozás kifárasszon titeket év végére. Keressétek meg azt a szolgáltatást, ügyféltípust vagy ügyfélszerzési módszert, ami egyrészt hatékony, másrészt nem kényszerít ki a komfortzónátokból. Önazonosság fontos minden döntésben.

Energiamenedzsment: Figyeljetek oda arra, mi az, ami energiát ad nektek, és mi az, ami viszi azt. Például, ha az adminisztratív feladatok kimerítőek, tervezzétek meg úgy a bevételi céljaitokat, hogy legyen lehetőségetek segítséget igénybe venni.

Határok Meghúzása: Legyetek tisztában az igényeitekkel, és mondjatok nemet azoknak az ügyfeleknek vagy lehetőségeknek, amelyek nem illenek a vállalkozásotokhoz vagy személyiségtekhez. Kerüljétek azokat a túlzottan költséges programokat, amelyek nem hozzák a várt eredményt.

Erősebb Vállalkozói Személyiség Kialakítása: A vállalkozás vezetése nem csak a számokról szól. Az erős, öntudatos személyiség kialakítása segít abban, hogy a vállalkozásotokat a saját értékeitek mentén alakítsátok.

Emlékezzetek, a siker nem érkezik egyik napról a másikra, hanem a kitartás, a kemény munka és a folyamatos tanulás, de a visszatekintés és abból való építkezés eredménye is.

Köszönöm, hogy velem tartotok ezen az úton, és remélem, hogy együtt ünnepelhetjük a jövőbeli sikereinket is, akár úgy, hogy követtek a közösségi médiában, emailben, akár úgy, hogy megtiszteltek azzal, hogy velem dolgoztok!

Emese

Emese

Szikora Emese business coach vagyok. Célom, hogy vezetőként, vagy munkavállalóként a napi problémák megoldásában, a csapat együttműködésének és a saját gondolkodásmódod fejlesztésében támogassalak. Vállalkozóként abban segítselek hogy felépíts egy jól működő, sikeres, rád szabott vállalkozást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Hasonló cikkek

Hogyan építettem fel a csoportomat

2023 Januártól mostanra (június) 670-ről 865-re nőtt a csoportom létszáma, de ami ennél fontosabb, 2021 végén még csak 300 fő volt, és magát a Vállalkozás olajozottan csoportot 2020 januárjában hoztam létre.  Tehát 3,5 év alatt nőtt 0-ról majd 900 főre és mindezt organikusan, tehát nem futtattam rá hirdetést.  

Tovább olvasom »